maart

Fontys studenten en medewerkers terug naar Nederland, update 12

Update C

Het College van Bestuur heeft besloten om de ruim 700 studenten en medewerkers die momenteel in het buitenland zijn voor studie of werk, op te roepen zo spoedig mogelijk terug te keren naar Nederland.

Dit is besloten in navolging van het advies van de Nederlandse overheid aan alle Nederlanders die momenteel in het buitenland zijn om terug te keren.

Reizen vanuit het buitenland
Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat de situatie die wordt veroorzaakt door het Corona Covid-19 virus langer dan een paar weken, mogelijk maanden duurt en houd rekening met de gevolgen die dit voor jou kan hebben; voor je visum, je studie- of stagevoortgang, je financiële, sociale en persoonlijke situatie. Het is mogelijk dat het niet mogelijk of gemakkelijk is om terug te keren naar Nederland, vanwege mogelijke reisbeperkingen of andere situaties. Dit zal voor elke student anders zijn. Fontys wil je graag zoveel mogelijk ondersteunen bij het zoeken naar oplossingen.

Wat wij doen:

• De Coördinatoren Internationalisering zijn goed op de hoogte. Neem contact met hen op voor hulp of verdere informatie.
  • Fontys zorgt ervoor dat deze Coördinatoren Internationalisering goed geïnformeerd zijn over het beleid en de acties van de Nederlandse overheid.

Wat wij studenten vragen te doen:

• Schrijf je in bij de lokale ambassade (de ambassade van je eigen nationaliteit)
  • Controleer of het mogelijk is een retourtje te boeken. Neem contact op met uw reisbureau, luchtvaartmaatschappij en verzekeringsmaatschappij.
  • Neem contact op met je coördinator Internationalisering voor een update over je situatie.

Reizen naar het buitenland
Fontys hanteert momenteel een uitreisverbod voor uitgaande mobiliteit. Dit betekent dat medewerkers tot nader order niet naar het buitenland kunnen reizen voor werk.

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en delen updates via de Q&A. Houd deze dus in de gaten.