november

Jessie Rutten nieuwe bestuurssecretaris Fontys

_MG_3395

Het College van Bestuur (CvB) van Fontys heeft Jessie Rutten (42) benoemd als secretaris van het CvB en de Raad van Toezicht. Jessie start per 1 april 2021 in haar nieuwe functie; ze volgt Leny Scheepers op die op die datum met pensioen gaat.

Sinds 2015 is Jessie Rutten bij Fontys in dienst als adjunct-bestuurssecretaris. Voordat Jessie bij Fontys aan de slag ging, was ze achtereenvolgens bedrijfsjurist, juridisch beleidsmedewerker en bestuurssecretaris bij verschillende organisaties in het sociale domein en de zorg. Jessie rondde in 2006 haar studie rechten aan de Radboud Universiteit Nijmegen af. En op dit moment zit zij in de afsluitende fase van een Executive MBA aan de Rotterdam School of Management – Erasmus University. Jessie woont met man en twee dochters in Eindhoven. Gevraagd naar haar ambities als bestuurssecretaris antwoordt Jessie: ‘Ik wil samen met de bestuursstaf en het bestuurssecretariaat het College van Bestuur en de Raad van Toezicht maximaal blijven ondersteunen en in staat stellen hun taak goed uit te voeren, zodat Fontys haar ambities waar kan maken ’.

Leny Scheepers (67), de huidige bestuurssecretaris, vervulde deze functie sinds 2007. Zij sluit met haar pensionering een decennialange Fontys-loopbaan af, waarin ze diverse functies uitoefende. Zo was Leny onder meer projectleider van een Fontysbreed onderwijsvernieuwingsprogramma, beleidsadviseur marketing bij het College van Bestuur, manager contractactiviteiten bij Fontys Hogeschool Verpleegkunde en hoofd van de opleiding Logopedie.

Het College van Bestuur en de Raad van Toezicht zijn er van overtuigd dat de rol van bestuurssecretaris de komende jaren in goede handen is bij Jessie. ‘Natuurlijk is het altijd even slikken wanneer iemand met zoveel ervaring en kennis van Fontys (en voorgangers) met pensioen gaat’, aldus CvB-voorzitter Joep Houterman. ‘Maar met Jessie kunnen we Leny’s vertrek prima opvangen. De kwaliteit van de besluitvorming en het proces daaromheen zal er niet onder lijden. Jessie kent de organisatie inmiddels goed en heeft de voorbije jaren al steeds meer taken overgenomen van Leny.’

Het College van Bestuur en de Raad van Toezicht wensen Jessie veel succes in haar nieuwe rol en danken Leny voor haar jarenlange inspanningen om het besluitvormingsproces naar een hoger niveau te tillen. In de komende maanden zal gezocht worden naar een nieuwe adjunct-bestuurssecretaris.

Auteur: Sander Peters