oktober

Fontys onderzoekt: lector Linda van den Bergh deelt haar passie in podcast

linda

Als bedrijven, maatschappelijke instellingen of organisaties en overheden, tegen bepaalde bedrijfsvraagstukken aanlopen kan praktijkgericht onderzoek antwoorden bieden en zorgen voor ontwikkeling en innovatie. Samen met bedrijven en instellingen organiseren onze lectoren, binnen multidisciplinaire teams en met andere experts, praktijkgericht onderzoek. In een podcastserie delen onze lectoren hun passie, drive en ambitie!

Deze keer is Linda van den Bergh, lector Waarderen van diversiteit bij Fontys Opleiding Speciale Onderwijszorg, aan het woord. Het doel van haar lectoraat is het ontwikkelen van toepasbare kennis, strategieën en tools die leraren (of docenten) helpen om hun onderwijs zo vorm te geven dat alle leerlingen (of studenten) optimale kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat er een verband is tussen de lage verwachtingen van een leraar ten opzichte van kinderen met een migratieachtergrond, en hun mindere resultaten voor de CITO-toets.

Luister hier naar het verhaal van Linda van den Bergh.

Door: Monique van Laar