september

Nieuwe online 'Aan Tafel' ontbijtsessie over Seksuele ontwikkeling en opvoeding

Thuis Aan Tafel

Seksualiteit2

Fontys Hogeschool Pedagogiek, Koraal, GGD Hart voor Brabant en Cello organiseren samen de ‘Aan tafel’ ontbijtsessie Seksuele ontwikkeling en opvoeding op donderdag 1 oktober. Het is een laagdrempelige en inspirerende bijeenkomst, waarbij iedereen die zich beroepshalve bezighoudt met het opvoeden en opgroeien van kinderen en jongeren van harte welkom is. En deelname is gratis!

In verband met alle Corona-maatregelen hebben we er voor gekozen om de volgende Aan Tafel bijeenkomst om te bouwen naar een Thuis Aan Tafel bijeenkomst. Dat wil zeggen een vertrouwde Aan Tafel bijeenkomst maar dan online.

Ieder mens maakt een seksuele ontwikkeling door en heeft tevens recht op een positieve seksualiteitsbeleving, ongeacht of er sprake is van een beperking. Een achterstand in de (emotionele) ontwikkeling heeft echter wel gevolgen voor de manier waarop seksuele gevoelens worden beleefd en geuit. Professionele aandacht voor en begeleiding van seksualiteit bij mensen met een licht verstandelijke beperking is essentieel. De sprekers tijdens de ontbijtsessie hebben veel (onderzoek) kennis en ervaring op dit gebied. Zij bieden ideeën en tools om voorlichting en begeleiding rond positieve seksualiteit vorm te geven, het gesprek aan te gaan en hun (seksuele ) weerbaarheid te vergroten.

Het programma:
09.00 uur Introductie, ervaringsdeskundigen en hun coach (Cello) aan het woord
09.15 uur Gezonde seksuele ontwikkeling 0-18 jaar (Rika van de Water en Carla Schoot van de GGD)
09.35 uur Seksuele ontwikkeling en opvoeding bij LVB 0-23 jaar (Fontys i.s.m. Cello door Dilana Schaafsma en Mona van de Sloot)
09.55 uur Spel Herken de hetero (Jessica Maes)

10.15 uur vragen en afsluiting.

Heb je interesse om hierbij te zijn: meld je dan aan via deze link. De dag voor de webinar ontvang je de link voor deelname aan de bijeenkomst. De bijeenkomst wordt georganiseerd in MS Teams.

Heb je van tevoren al vragen die je graag beantwoord ziet, dan kun je die mailen naar aantafelbijpedagogiek@fontys.nl.

Auteur: Sabine van Ierland