maart

Evenementen afgelast, focus op onderwijs, update 8

Update C

Op basis van de recente adviezen van het kabinet en het RIVM heeft het College van Bestuur (CvB) van Fontys besloten om tot en met maandag 16 maart alle evenementen af te gelasten die niet rechtstreeks behoren tot het geven van onderwijs. Dit besluit geldt voor alle Fontyslocaties.

Dit besluit is genomen om de sociale contacten van onze medewerkers zoveel mogelijk te beperken en ons in eerste instantie te focussen op het doorgaan van ons primaire proces: het onderwijs.

Brede activiteiten
De geplande Open Avond van woensdag 11 maart 2020 wordt afgelast.Alle activiteiten georganiseerd door Fontys tijdens de Dutch Happiness Week (van 14 tot en met 22 maart) worden afgelast (dus ook de activiteiten die na 16 maart plaatsvinden).De geplande Voorlichtingsavond op 17 maart in Tilburg wordt afgelast.

Over het doorgaan van de Open Dag van 21 maart, en andere geplande evenementen na 16 maart, neemt het CvB op vrijdag 13 maart een besluit.

Activiteiten van instituten
In de periode tot en met 16 maart 2020 worden ook proefstudeeractiviteiten en meeloopdagen afgelast. Ook andere niet-onderwijsgerelateerde activiteiten van instituten, zoals diploma-uitreikingen, symposia en andere bijeenkomsten zullen worden afgelast.

Over evenementen van instituten die in de periode na 16 maart gepland zijn en die niet kunnen wachten op besluitvorming door het CvB op 13 maart, kan de directeur vanuit zijn/haar eigen verantwoordelijkheid een beslissing nemen over het al dan niet doorgaan.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, komen we weer met een update.