juli

WIN-project: Einde studiejaar 2019-2020

laptop 2

Hoewel de fases van het WIN-project per kalenderjaar lopen, is het einde van het studiejaar ook een gepast moment om terug te blikken op de afgelopen periode. In deze samenvatting wordt ingezoomd op het afnemen van de Delphi-rondes, een te ontwikkelen toolbox en het afscheid van een van de onderzoekers.

Delphi-rondes

Het afgelopen half jaar hebben er drie Delphi-rondes plaatsgevonden onder verschillende experts (studenten, docenten, professionals en managers uit de PW’s). Doel van de Delphi-rondes was om overeenstemming tussen experts te bereiken over relevante indicatoren voor de kwaliteit van samenwerken binnen Professionele Werkplaatsen (PW). De resultaten uit de verschillende Delphi-rondes worden gebruikt voor het ontwikkelen van een Quickscan; een zelfevaluatie-instrument dat PW kunnen inzetten om de samenwerking te evalueren. Na de zomervakantie zal deze Quickscan verder ontwikkeld en getest worden en uiteindelijk als prototype uitgezet worden in de PW. We willen de deelnemers aan de Delphi-rondes heel hartelijke danken voor de meervoudige inzet.

Toolbox

Om PW’s te ondersteunen in het versterken van de samenwerking, willen we tools gaan aanbieden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan checklists en handleidingen van ondersteunende werkvormen of werkwijzen. Op dit moment screenen we aan de hand van een aantal criteria de bruikbaarheid en geschiktheid van een aantal tools. Hiermee kunnen we uiteindelijk bepalen welke tool geschikt is voor opname in de toolbox.

Ben je werkzaam in een PW en denk je nu, ‘hé, ik heb ook nog tools die we inzetten en die wil ik graag delen met de projectgroep, stuur je bijdragen dan naar winproject@fontys.nl t.a.v. Daniëlle Quadakkers. Jouw suggestie wordt dan meegenomen in de verdere screening die we na de zomervakantie verder oppakken. Indien mogelijk, vermeld dan ook: 1. waar en wanneer je de tool inzet (doel ervan) en 2. op welke groep(en) stakeholders de tool zich richt.

Afscheid

Helaas betekent het einde van het studiejaar ook het einde van de bijdrage van senior onderzoeker Sofie Moresi van Fontys Sporthogeschool. Zij start na de zomer bij de dienst P&O als programmamanager docentprofessionalisering en projectleider Learning en Development. Via deze weg willen we Sofie nogmaals bedanken voor haar enorme inzet en wensen we haar veel succes bij deze nieuwe stap!

We wensen iedereen een mooie zomer toe.

De onderzoeksgroep ook thuis hard aan het werk via MS Teams.