Verdiende meivakantie en voorbereiding onderwijs periode 4, update 18

Update C
For English, see below

Voor wat betreft de meivakantie (27 april tot en met 1 mei) geldt het volgende. We merken dat het verzorgen van onderwijs op afstand, het thuiswerken en het tegelijkertijd thuis onderwijzen/opvangen van kinderen het nodige van medewerkers vergt. Hoewel er op dit moment geen mogelijkheden zijn om er gedurende de meivakantie op uit te gaan, denken wij dat het voor medewerkers goed is om een week afstand te nemen van het werk en even niets te doen. Het bestuur heeft dan ook besloten om met de meivakantie om te gaan zoals in een normale situatie. Dat betekent dat de meivakantie een onderwijsvrije periode is waarin het OP verlof opneemt. Het OOP willen we ook aanmoedigen om gedurende de meivakantie ook een week verlof op te nemen

Uitgifte van middelen en vergoedingen. Wat is er geregeld?
Doordat door de overheid de veiligheidsmaatregelen zijn verlengd tot zeker 28 april, merken we dat steeds meer mensen toegang vragen tot de gebouwen en een beroep willen doen op het gebruik van diverse hulpmiddelen. De noodzaak tot het openstellen van meer gebouwen wordt groter, terwijl er in de maatregelen vanuit kabinet en RIVM niets gewijzigd is.Er is gekeken hoe we aan deze vraag kunnen voldoen waarbij we maximaal willen bijdrage aan beperken van de verspreiding van het virus en met inachtneming van de richtlijnen van het kabinet en het RIVM. Voor een aantal spullen die nodig zijn om je werk thuis te kunnen doen, is al het een en ander geregeld. Meer hierover lees je in het P&O nieuws.

Onderwijs in periode 4. Wat gaan we nu in gang zetten?
In het onderwijs staat periode 4 voor de deur. Voor docenten en medewerkers die ter voorbereiding van online onderwijs in deze periode materiaal nodig hebben, worden alle panden op afspraak geopend. Daarvoor brengen alle instituten en diensten gecoördineerd in kaart wie er toegang wil tot een gebouw en waarom. Let op; Het betreft hier nadrukkelijk niet de arbeidsmiddelen, Arbo specifieke hulpmiddelen of andere persoonlijke spullen, maar enkel voor het ophalen van studie/lesmateriaal en toegang voor middelen ten behoeve van online onderwijs. Zie verdere toelichting in het P&O nieuws.

In English

For the May holidays (April, 27 to May, 1) the following applies. We have noticed that providing education at a distance, working from home and at the same time teaching/caring for children at home requires a lot from employees. Although there are currently no opportunities to go out during the May holidays, we think it is good for employees to take a week away from work and do nothing for a while. The board has therefore decided to deal with the May holidays as in a normal situation. This means that the May holidays are an education-free period during which the OP takes leave. We would also like to encourage the OOP to take a week's leave during the May holidays.

Issuance of funds and fees. What's been arranged?
Because the government has extended the security measures until at least April, 28, we notice that more and more people are asking for access to the buildings and want to make use of various resources. The need to open up more buildings is increasing, while nothing has changed in the measures taken by the government and RIVM. We have looked at how we can meet this demand while maximising our contribution to limiting the spread of the virus and complying with the guidelines of the government and RIVM. A number of things have already been arranged for a number of things that are necessary to be able to do your work at home. You can read more about this in the P&O news.

Education in period 4. What are we going to do now?
In education, period 4 is approaching. All buildings will be opened by appointment for instructors and staff who need material to prepare for online education in this period. To this end, all the institutions and services will map out in a coordinated manner who wants access to a building and why. Please note: This specifically does not concern work equipment, Occupational Health & Safety specific aids, or other personal items, but only for the collection of study/learning materials and access to resources for online education. See further explanation in the P&O news.