Subsidie voor trainingsprogramma Virtual Reality

Deze week ontvingen Fontys, Saasen en B&V partners uit handen van minister Wouter Koolmees en staatssecretaris Mona Keijzer een subsidie van €200.000,- voor het project ‘VR-leercultuur in Veiligheid en Gezondheid’.

Virtual Reality (VR) doet voorzichtig, maar onherroepelijk zijn intrede in de sector van de bedrijfshulpverlening (bhv). Trainers bij de opleidingsbedrijven Saasen en B&V partners hebben hier nog weinig ervaring mee. Samen met deskundigen van Fontys wordt er een intensief programma ontwikkeld waarin trainers ondergedompeld worden in VR. Zij krijgen hierbij begeleiding van een VR-coach. Deze coach heeft grote kennis van het gebruik en de didactiek van VR. Met dit project wordt ook gebouwd aan een Centre of Expertise waarin de ontwikkelde kennis en producten met een bredere doelgroep worden gedeeld waaronder ook de opleidingen binnen Fontys.
Vanuit Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid zijn Pieter van Gorkom en Erik van Roon als trainers en ontwikkelaars en Teatske van der Zijpp als onderzoeker nauw betrokken bij dit project.

Meer weten over dit project? Neem contact op met Teatske van der Zijpp, telefoon 06-53588758 | e-mail T.vanderzijpp@fontys.nl

Auteur: Maria Verbaal