oktober

Serie filmportretten van studenten door studenten

yacks

Journalistiekstudenten Geeske van Veenendaal, Edita Saakian, Ruben de Theije en Esmee de Vries richtten voor een schoolopdracht het bedrijf Yacks op, dat video’s maakt over ambitieuze jongeren.

Met Yacks willen ze laten zien dat de generatie Y, waartoe Esmee, Ruben, Geeske en Edita ook behoren, niet lui en ambitieloos zijn. Integendeel zelfs. Ze laten jongeren aan het woord die wel ambities hebben en die gaan voor hun dromen. "We willen onszelf neerzetten als content creators en daarmee jongeren inspireren om hun ding te doen”, aldus Ruben. "Onze manier van vertellen is filmisch en persoonlijk. We zijn storytellers”, vult Esmee aan.

Genoeg studenten van de generatie Y binnen Fontys. Yacks is in opdracht van dienst Marketing en Communicatie op pad gegaan. Er is een serie filmportretten gemaakt waarin Yacks laat zien wie onze studenten zijn, waar ze mee bezig zijn en wat dat voor hen betekent. Hun verhalen, dromen en passies zijn in een serie filmportretten vastgelegd. Authentiek, puur en echt, want dat spreekt jongeren aan.

Het resultaat is een videoserie om trots op te zijn: BEET, studenteninitiatieven gevangen door de camera van Yacks!

De compilatie is hier te bekijken: