oktober

Nieuwe workshops Studentcoaching; meld je nu aan!

over o.a. de studiekeuzecheck 2.0, persoonlijk leiderschap, studenten met psychische klachten...

welzijn

Vanuit verschillende rollen in het onderwijs heb je te maken met het coachen van studenten en hun welzijn. Vanuit Fontys wordt er veel belang gehecht aan het welzijn van de studenten en hen verder helpen in hun ontwikkeling. Daarom heeft Fontys een professionaliseringsaanbod in de vorm van workshops, waarmee je rol als coachende docent, studentcoach of SLB-coördinator verder ontwikkeld kan worden.

In de komende periode is er een divers aanbod aan workshops beschikbaar, waaronder:

Persoonlijk leiderschap stimuleren en het stellen van grenzen
Inzicht en verdere verdieping in hoe persoonlijk leiderschap bij jouw student(en) gestimuleerd kan worden waardoor de student ook beter in staat is om zijn eigen grenzen aan te geven. Maar ook: waar liggen jouw grenzen als studentcoach? Wat doe je zelf en wanneer verwijs je door?

Begeleiden van studenten met psychische klachten
Inzicht krijgen in het begeleiden van studenten met psychische klachten, waarbij gewerkt wordt vanuit de rol als docent en de ervaringen van jou als persoon. De nieuwe trainingen starten vanaf januari 2019.

Stellen van grenzen
In deze workshop ligt de focus op het duiden van de grenzen van jou als studentcoach.

Startthermometer
We bieden handvatten hoe het (vernieuwde) instrument door coaches kan worden ingezet ten behoeve van de eigen student (eventueel met aandacht voor gespreksvoering) en als managementinformatie binnen jouw opleiding of instituut.

Studiekeuzecheck – SKC 2.0
Welke vragen komen aan bod in de SKC? En wat voor theorie ligt hieraan ten grondslag? Dit wordt besproken tijdens deze workshop.

Doorverwijzen
Merk je dat jouw student extra hulp of advies nodig heeft? Op de website Fontys Helpt vind je alles over hoe team studentenbegeleiding  studenten kan helpen bij vragen, twijfels of zorgen.

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie, of wil je je al aanmelden? Ga dan naar fontys.nl/studentcoaching.

Auteur: Eva Maassen