september

Nieuwe scholing leraar vmbo-profiel Dienstverlening en Producten

PTH Dienstverlening en Producten 2

Het was voor velen even wennen: niet zelf voor de klas staan, maar terug in de schoolbanken. Met een interactieve les startten zo'n vijftig deelnemers op donderdag 10 september met de opleiding Leraar Dienstverlening & Producten (D&P) bij Fontys Pedagogisch Technische Hogeschool. D&P is een vrij nieuw en inmiddels een populair beroepsgericht profielvak in het vmbo, er is dan ook veel behoefte aan bevoegde docenten. Na het volgen van deze scholing mag men in dit profiel lesgeven op het vmbo.

Onze economie draait voor een groot deel op dienstverlening en handel en vanuit deze optiek heeft het vmbo daarom dit profiel geïntroduceerd. Het is een breed georiënteerd profiel waarbij leerlingen kennismaken met meerdere sectoren en werkvelden. Het wordt door veel leerlingen gezien als de ideale voorbereiding op een studie aan het mbo.

De opleiding Leraar D&P is bedoeld voor wie al werkzaam is op een school als bevoegd docent in een ander vakgebied, of als coach, of voor leerkrachten met een afgeronde pabo opleiding. In februari 2021 start er weer een groep. Meer informatie over deze opleiding: Jacqueline Landa / j.landa@fontys.nl / 08850-73238.

Auteur: Linda Koster