september

Maak je eigen 3D-design in een bakfiets-lab

170921 wip 4

Op hogescholen door heel Nederland doen lectoraten praktijkgericht onderzoek. Studenten en docent-onderzoekers hebben daarbij de nieuwste technologie tot hun beschikking. Ze bedenken én maken innovatieve producten die tastbare resultaten opleveren voor mens en samenleving. Door praktijkgericht ontwerponderzoek leveren design-lectoren een bijdrage aan een betere toekomst, op het gebied van gezondheid, voeding, bouwen en duurzaamheid. De lectoraten zijn elke dag bezig om de wereld door ontwerponderzoek iets gelukkiger, veiliger en gezonder te maken.

Tijdens de Dutch Design Week 2017 presenteert het Network Applied Design Research (NADR) dit jaar opnieuw gezamenlijk een reeks van 10 innovatieve onderzoeksprojecten op de tentoonstelling Work in Progress. Er valt van alles te beleven: maak je eigen 3D-design in een bakfiets-lab, kijk wat je met een oud ArenA-stoeltje kunt doen, test een multiculturele stroopwafel in de pop-up store en laat vooral je mening horen! En, laat je vooral gratis inspireren, als student, docent of (zorg)professional! Bij NADR zijn ook betrokken vanuit het Expertisecentrum Gezondheid, Zorg en Technologie (EGT), zoals Janienke Sturm en Eveline Wouters, maar ook Mark de Graaf en Teatske van der Zijpp. De bijdrage van Fontys richt zich dit jaar op Virtual Reality om stressvolle situaties te beleven die je in je werk kunt tegenkomen!

Meld je aan voor Work in Progress op 24 oktober (gratis)

• Wanneer: dinsdagmiddag 24 oktober 2017, 13.00-16.00 uur
  • ​Waar: Natlab, Kastanjelaan 500, Eindhoven en aansluitend in het Klokgebouw (5 minuten lopen)
  • ​​Toegang: gratis, na registratie via h.wijkstra@saxion.nl

NADR
Het Network Applied Design Research (NADR) richt zich als onderdeel van de topsector Creatieve Industrie op de maatschappelijke en economische uitdagingen van vandaag en morgen. Door kennis en creativiteit met elkaar te verbinden, ontwikkelt NADR nieuwe inzichten én innovatieve toepassingen. Juist door het toegepaste karakter van het hoger beroepsonderwijs leidt praktijkgericht ontwerponderzoek tot verrassende en waardevolle resultaten voor mens en samenleving.

Contactpersoon: Janienke Sturm, j.sturm@fontys.nl