tilburg,
juni

Jacques de Leeuw Prijs 2020 kent 10 winnaars

fontys news

De Jacques de Leeuw Prijs 2020 kent dit jaar tien winnaars in plaats van twee. Door alle 'Corona-maatregelen' konden de eindperformances en lesactiviteiten van de tien genomineerden niet fysiek doorgaan. Online zijn deze activiteiten onvoldoende te beoordelen, aldus de jury. Het "zien, voelen, horen, ruiken", de non-verbale communicatie en de lichaamstaal zijn fysiek toch echt anders dan online. De jury kon dus niet twee winnaars aanwijzen. Stichting Jacques de Leeuw heeft toen besloten het prijzengeld (20.000 euro)  te verdelen onder de tien genomineerden.

Het begeleidingsstraject dat uit een presentatie - en portfoliotraining bestaat, vond wel online plaats. Ook krijgen de genomineerden een coachingstraject aangeboden. Op 1 juli reikt de jury de prijzen uit, de tien winnaars ontmoeten de juryleden dan voor het eerst. Het is een memorabele editie...

Ontmoet de winnaars Danique Bol, Merel Brusselers, Tom Heintz, Izah Hankammer, Emre Kalender, Corné Kamminga, Saskia Neuen, Sonja Oberkofler, Samuel Rhyner en Lex van der Steen, op deze website. Op onze Facebook pagina zetten we dagelijks één winnaar in the spotlight met nominatietekst en portretfilm. Leuk om te lezen en te kijken! Achtergrondinformatie over de Jacques de Leeuw Prijs vind je hier.

Artwork: Ian van Ewijck en Rick Biesmans, studenten Fontys Academy of Art, Communicaton and Design.
Auteur: Marielle Hulshoff, Fontys Hogeschool voor de Kunsten
Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.