2019

In memoriam: Rick van Hooijdonk

Rick in memoriam

Donderdag 18 april is Rick van Hooijdonk geheel onverwacht overleden. Een gedreven, vrolijke, lieve, zorgzame student in het derde studiejaar van de opleiding Toegepaste Wiskunde. Rick kon met iedereen goed opschieten.

Rick had zichtbaar plezier in de opleiding. Hij vond het leuk om problemen op te lossen en had vooral veel plezier in programmeren. In projecten stond hij altijd klaar voor zijn medestudenten en was hij ook bereid om klussen aan te pakken die hij niet zo leuk vond. Hij begreep dat dit erbij hoorde. Rick was een echte teamplayer. Hij ging serieus te werk, was gedreven, stressbestendig en wilde goed werk afleveren.

Rick was in staat om moeilijke wiskundige problemen te vertalen naar begrijpbare taal. Zijn medestudenten konden altijd een beroep op hem doen om hierbij te helpen. Ook stond Rick bekend om zijn presentatieskills. Hij kon moeilijke materie in begrijpelijke taal op een rustige manier presenteren richting zijn klasgenoten.

Rick kwam soms wat verlegen over, maar als je hem beter leerde kennen dan werd zijn grappige en sociale kant goed zichtbaar. Met name de grote glimlach van Rick was aanstekelijk. Studenten en docenten werden er vrolijk van als Rick met deze glimlach de klas binnen kwam. Rick straalde positieve energie uit.

Rick, iedere dag om 10:30 haalde je een lekkernij tevoorschijn. Blauw was jouw lievelingskleur en van Pokemon werd je blij ….. we gaan je enorm missen

Studenten, docenten en directie van de opleiding Toegepaste Wiskunde

Reacties 1 - 1 (1)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
Steven Koster
2019
Ach ach, wat onmetelijk verdrietig zo'n jonge jongen die nog een heel leven voor zich had. Lieve omschrijving in het bovenstaande artikel. Heel veel sterkte voor zijn ouders, zusje en iedereen die hem kende. Wat een verlies...