Eindhoven,
24
november
2020
|
09:24
Europe/Amsterdam

Impact Thought Leadership op merk, reputatie en gedrag

Thought Leadership Monitor gelanceerd

thoughtleadershipmonitor

Hoe meet je de impact van thought leadership op merk, reputatie en ondersteunend gedrag? Met de net gelanceerde Monitor probeert het lectoraat Thought Leadership van Fontys Hogescholen hier antwoord op te geven. Door de afgelopen twee jaar samen te werken met docent-onderzoekers, studenten en professionals uit het werkveld, is er een manier gevonden om deze impact te meten.

Wie zich verdiept in thought leadership heeft waarschijnlijk al studies voorbij zien komen waarin de impact van de strategie in kaart is gebracht. Wat het lectoraat opmerkte, is dat deze studies minder aandacht besteden aan het belang van de perceptie van stakeholders. Mignon van Halderen, lector Thought Leadership gaf aan dat dat merkwaardig is, want de impact van thought leadership wordt voor een groot deel bepaald door de mate waarin stakeholders de organisatie waarnemen als een club die betekenisvolle, vernieuwende perspectieven uitdraagt. Zowel in termen van communicatie als gedrag.

Een onderzoekszoektocht naar de impact van thought leadership
'Als lector hoor ik regelmatig de vraag naar onderzoeksdata over de impact van thought leadership op reputatie en merk. We zijn hier mee aan de slag gegaan en onze eerste inzichten en resultaten hebben wij teruggebracht tot deze hand-out. Wij zien dit document als uitnodiging om een kijkje te nemen in onze onderzoekstocht naar de impact van thought leadership,” aldus Van Halderen.

“Download de monitor rechtsboven in dit nieuwsbericht, of ga naar onze website met alle publicaties (ga naar ‘thought leadership modellen’), lees het, wees kritisch en neem het eventueel mee in interne gesprekken over het initiëren van thought leadership. Wellicht zet dit document jou ook aan het denken, heb je waardevolle feedback of misschien wel mooie ideeën om de Thought Leadership Monitor door te ontwikkelen. Ik nodig je graag uit om mee te discussiëren met ons!’

Over Thought Leadership
Thought leadership is een strategische benadering waarbij organisaties ervoor kiezen om hun positionering te baseren op paradigma’s die uiting geven aan een nieuwe toekomstige realiteit. Door vanuit hun vernieuwende zienswijzen (novel points of view) te handelen en hun stakeholders te mobiliseren, hebben ze vaak een voortstuwende, progressieve rol bij het transformeren van de thema’s die er voor hun klanten, stakeholders of de samenleving toe doen.

Het lectoraat Thought Leadership houdt zich bezig met onderzoek op het gebied van thought en transformationeel leiderschap, leiderschap in een veranderende wereld. Meer informatie: https://fontys.nl/thoughtleadership

 

Auteur: Michelle Breemans