Eindhoven,
29
oktober
2020
|
13:52
Europe/Amsterdam

Hoe lokale retailers met een fysieke winkel aansluiten bij koopgedrag van klanten

Nieuwe whitepapers en boek Shopping Tomorrow verschenen

mockup-boek

Hoe kunnen lokale retailers met een fysieke winkel beter aansluiten bij het (online) koopgedrag van hun klanten? Het antwoord op die vraag vonden ruim twintig professionals uit diverse sectoren, samengekomen in de expertgroep ‘Local Retail: small businesses, great opportunities 2020’ van Shopping Tomorrow. Het resultaat is een whitepaper waarbij onder andere het lokale retail platform is gepresenteerd.

Namens Fontys Hogeschool Economie en Communicatie participeerde associate lector Boudewijn Raessens in deze expertgroep. "Online platformen is een uiting van de digitale transformatie’, aldus Raessens. "We kennen natuurlijk allemaal de online platformen zoals Uber, Airbnb, Spotify en Thuisbezorgd.nl. Dit zijn digitale tussenpersonen tussen aanbieders van diensten, goederen en informatie en de mogelijke gebruikers. Doordat Amazon en Bol.com ook producten van derden aanbiedt, vallen ze onder de definitie online platformen. Uitermate handig voor de consument. Dat je door bemiddeling van vraag en aanbod geld verdient, is niet nieuw. Maar door de enorme impact mede door algoritmen en data, is het een enorme bedreiging voor lokale retailers."

The Next Chapter - versneld vooruit
Alle whitepapers die door 520 experts samen in 2020 zijn geschreven, zijn gebundeld in het nieuwe Shopping Tomorrow boek: The Next Chapter - versneld vooruit, wat gisteren verscheen. De whitepapers zijn ook gratis te downloaden.

Meer weten? Neem contact op met Boudewijn Raessens

Auteur: Michelle Breemans