Tilburg,
oktober

Fontysstudenten op zoek naar Tilburgse geluksplekken

Logo geluksplekken_3

Tilburg – Studenten van Fontys Hogescholen gaan samen met de Belgische geluksambassadeur en auteur van het World Book of Happiness Leo Bormans op zoek naar (0)13 Tilburgse geluksplekken. Deze plekken laten bezoekers én inwoners op een hele andere manier kennis maken met de stad. Bovendien kan er aan de hand van opdrachten, die zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten, worden gewerkt aan het persoonlijke geluk.

De zoektocht naar de Tilburgse geluksplekken wordt uitgevoerd door vijf studenten van Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Om te komen tot een uiteindelijke selectie van (0)13 plekken worden inwoners en bezoekers van Tilburg uitgenodigd om in de komende weken hun geluksplek per mail te nomineren via geluksplekken013@fontys.nl of op social media met de hashtag #geluksplekken013. Daarnaast gaan de studenten ook zelf de stad in om met inwoners en organisaties te praten over geluk. Het onderzoek wordt uitgevoerd in nauwe samenwerking met Citymarketing Tilburg.

Sociale cohesie
In principe kan iedere plek in Tilburg uitgroeien tot een geluksplek, maar de studenten zijn vooral ook op zoek naar plekken die symbool staan voor sociale cohesie in de stad of plekken die een bijzondere kant van Tilburg laten zien.

Fontysstudenten voltooiden eerder in Eindhoven een zoektocht naar geluksplekken. Daarnaast zijn ook in het Limburgse Roerdalen en het Belgische Hasselt geluksplekken te vinden.

Dutch Happiness Week
De Tilburgse geluksplekken worden gepresenteerd in de aanloop naar de Dutch Happiness Week die van 18 tot en met 22 maart plaatsvindt in onder andere Tilburg en Eindhoven. De Dutch Happiness Week is een initiatief van Fontys en Parktheater Eindhoven, in samenwerking met een groeiend aantal bedrijven en organisaties in verschillende steden. Het is de bedoeling dat de Tilburgse geluksplekken zich tijdens deze week nadrukkelijk presenteren.

De zoektocht naar de Tilburgse geluksplekken start op 26 oktober.

Auteur: Erwin Hoeks