tilburg,

Elf kanshebbers op Jacques de Leeuw Prijs

JDL_Presentatie_2022-1-min

Donderdag 30 juni vindt de uitreiking van de Jacques de Leeuw Prijs plaats.  De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan twee studenten van Fontys Kunsten en biedt deze talentvolle kunstenaars de mogelijkheid zich verder te ontwikkelen na hun studie.

Wat doet een nominatie met het leven van kunststudenten?
Het winnen van deze prijs is uiteraard een wens van vele studenten van Fontys Kunsten, maar ook het genomineerd zijn voor deze prijs is al een hele eer. Dit jaar zijn  genomineerd Rik van der Made (Music and Performing Arts), Jip van Es (Rockacademie), Yulia Hartog (Muziektheater), Leonarda Lovrekovic (Dance), Tyas D’Hont (Design),  en Victor Goyette & Marius Cavin (Circus and Performance Art) genomineerd vanuit de afdeling Performance and Design. Vanuit de afdeling Kunsteducatie zijn Fien van der Slycken (Theater), Kesha Felipa (Beeldende Kunst en Vormgeving), Jana Slegers (Danseducatie) en Lianne de Jongh (Muziekeducatie).

Droom voor FHK studenten
De manier waarop studenten worden genomineerd verschilt per opleiding. Zo kunnen studenten van de studie Docent Theater zelf aangeven waarom zij zich willen nomineren, terwijl studenten van de Academy of Music and Performing Arts door een commissie worden genomineerd. Echter was het voor alle studenten een grote verrassing. Rick van der Made en Fien van der Slycken droomden stiekem al hun hele bachelor-tijd van deze nominatie, terwijl Kesha Felipa eigenlijk nooit eerder van de prijs had gehoord.
De nominatie heeft voor de studenten zeker wat teweeg gebracht, zoals extra aandacht voor hun persoonlijke projecten en niet te vergeten de mogelijkheden om hun professioneel netwerk uit te breiden. Daarnaast is de nominatie voor veel studenten een bevestiging dat zij met een mooi project bezig zijn.

Wie wint die 10.000 euro?
De prijsuitreiking vindt plaats op 30 juni vanaf 20.00u in de Schouwburg in Tilburg.  De genomineerden presenteren zich in een performance geregisseerd  door oud winnaar Tom Heintz (Theater). De twee winnaars ontvangen een bedrag van 10.000 euro om te investeren in hun verdere studie of carrière. Een mooie prijs die de winnaars zal helpen om hun dromen verder te verwezenlijken.

Iedereen is van harte welkom! Reserveer je kaarten via FHKAgenda.nl

Bron schreef al eerder een artikel over de genomineerden.

Geplaatst door Marielle Hulshoff, Marketing en Communicatie Fontys Kunsten
Foto: Rhiannon Coolen, Events Fontys Kunsten