februari

Ad Toptalentprijs voor Zorg en Technologie alumnus Joyce Hummel

Joyce Hummel

Joyce Hummel, in juli 2020 cum laude afgestudeerd als adviseur Zorg en Technologie aan Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid, was landelijk één van de 24 genomineerden voor de Ad Top Talentprijs. Tijdens de digitale uitreiking op 28 januari 2021 werd de top 5 gepresenteerd en het door Joyce ingezonden filmpje, dat hier terug te kijken is, getoond.

De afstudeeropdracht van Joyce, online diensten in een huisartsenpraktijk, had als focus inzicht krijgen in de beweegredenen van patiënten om juist wel of juist niet online afspraken te maken met de huisartsenpraktijk. ‘Van begin tot eind heeft Joyce hierin de lead genomen, waarin ze laat zien verantwoordelijkheid te nemen voor de verbetering van de huisartsenpraktijk, waar ze zelf werkt. In haar project neemt ze initiatief in het bewandelen van paden die voorheen niet werden gebruikt. Zo heeft ze contacten gelegd met bedrijven die verantwoordelijk waren voor het digitale platform van de huisartsenpraktijk. Samengewerkt, kennis opgehaald en teruggegeven aan andere huisartsenpraktijken die stoeien met dezelfde vraagstukken. Én heeft Joyce op een creatieve wijze informatie bij patiënten opgehaald en teruggegeven. Ze heeft hiervoor onder andere evaluatiebriefjes gehangen in de praktijk die patiënten konden invullen.’ Vertelt Stan Ockers, opleidingsmanager Ad Zorg en Technologie. Daarnaast zijn via social media online vragenlijsten uitgezet en heeft Joyce contact opgenomen met de plaatselijke krant voor communiceren van haar onderzoek.

Uit het onderzoek van Joyce kwam naar voren dat een grote groep mensen het prima ziet zitten om online diensten in plaats van fysieke diensten te ontvangen van een huisartsenpraktijk. De resultaten heeft Joyce uitgewerkt in een concreet advies, waardoor de huisartsenpraktijk, bij wijze van spreken, maar één druk op de knop hoeft te geven om de adviezen van Joyce te realiseren.

Joyce Hummel van harte gefeliciteerd met deze knappe prestatie!

Auteur: Nicole van As