Boodschap voor medewerkers bij het herstartplan, update 29

Update C

Fontys gaat straks stapje voor stapje weer open. We volgen daarbij steeds de richtlijnen van het RIVM, de ministeries en de hbo-sector. We hopen dat we na de zomervakantie weer naar onze werkplekken kunnen, maar misschien is er door ‘Corona’ wel permanent iets veranderd in onze keuzes en mogelijkheden om wel of niet naar de werklocatie te komen.

Kan ik weer werken op een Fontys-locatie?
Tot en met de zomerperiode geldt als hoofdregel: werk thuis. Fontys-panden zijn niet open voor reguliere, dagelijkse werkzaamheden. De komende tijd wordt duidelijk hoe het na de zomerperiode zal zijn.Toch zijn sinds 18 mei mondjesmaat gebouwen open voor studenten die moeten oefenen, zoals bijvoorbeeld bij de Hogeschool voor de Kunsten, of voor studenten die afhankelijk zijn van laboratoria om hun studiejaar af te maken.

Extra uitzonderingen
Vanaf 15 juni komen er drie extra uitzonderingen voor het verrichten van werkzaamheden op een Fontys-locatie:

1. kennistoetsen en praktijklessen en -toetsen en alles wat daarbij hoort
  2. je kunt thuis niet werken
  3. functionele redenen

In alle gevallen geldt dat je je vooraf moet aanmelden als je naar de locatie wil komen, omdat we moeten kunnen vaststellen of er niet te veel mensen tegelijk op de locatie aanwezig zijn. Aanmelden loopt via je directeur. Vanzelfsprekend blijf je met Covid-klachten in elk geval thuis.

Andere werktijden, zomervakantie en reiskosten
Wil je meer weten over mogelijke inzet op andere tijden, de mogeljkheid dat op beperkte schaal je inzet in de zomervakantie nodig kan zijn en de vergoeding van eventueel te maken kosten om van je woonplaats naar je standplaats te komen, lees dan de informatie die hierover op de site van de dienst P&O is geplaatst.

Voor de zomervakantie gaat het om de toegang tot onze gebouwen voor een beperkte groep. We zijn ons ervan bewust dat er bij medewerkers behoefte is aan duidelijkheid en perspectief. We volgen de ontwikkelingen in de maatschappij continu en kijken steeds – in lijn met het RIVM en het kabinet – waar we kunnen versoepelen. Volg daarvoor onze updates in het Fontys Nieuws of kijk op de webpagina fontys.nl/corona.