juli

Accuboormachine als motor voor zelfgebouwde boot

Katamaran4

Bron: Omroep Venlo

Vier studenten van Werktuigbouw/IPO van Fontys Hogeschool Venlo hebben een wel hele speciale boot ontwikkeld. Hun exemplaar beweegt zich voort door middel van accuboormachines.

Race-model

De boot werd eigenlijk ontworpen voor de Cordless Canoe Challenge in Engeland, een race van boten die op allerlei creatieve manieren gemaakt zijn. De wedstrijd gaat dit jaar niet door.

Getest op Maas

Studenten Ewoud Henderickx, Timo van Roij, Teus Ruijter en Jonas Janssen hebben een half jaar lang aan de boot gewerkt. Ondanks dat de race in Engeland niet doorgaat, laten de Venlose studenten zich niet uit het veld slaan. Ze hebben de accuboormachineboot donderdagmiddag getest op De Maas. ‘Hij glijdt lekker snel door het water. Ik ben heel tevreden met het resultaat’, zegt mede-bouwer Teus Ruijter.

Mooie plek

Op de vraag of de studenten deze zomer veel gaan varen met hun boot, heeft Ruijter een simpel antwoord. ‘Nee, hij krijgt een mooie plek bij ons op school.’

De reportage van Omroep Venlo zie je hier: