Als hbo jurist ga jij het maken

Lijkt het jou wel wat om later mensen te helpen met juridische vragen? Weet jij wetten en regels slim toe te passen? Of zorg jij ervoor dat ons dagelijks leven soepel verloopt dankzij goede afspraken? Dan word jij misschien wel de hbo-jurist van jouw generatie!

Tijdens dit programma leer je wat recht is en waar je het tegenkomt. In Nederland zijn er veel wetten die allemaal vastliggen in wettenbundels. Je leert over de verschillende rechtsgebieden én dat het recht voortdurend verandert. Je bladert niet alleen door wetboeken maar gaat met je basiskennis ook al aan de slag. Je hebt de vrijheid om een onderwerp te kiezen dat jou interesseert én je helpt iemand met eenjuridisch vraagstuk.

Je krijgt een goed beeld van de opleiding en leert meer over je mogelijk toekomstige beroep. Fontysstudenten beantwoorden je vragen en vertellen over hun ervaringen. Op deze manier kun je ontdekken of het beroep van jurist bij jou past.

Dit programma past goed bij de opleiding hbo Rechten aan de Juridische Hogeschool Avans - Fontys.

Data van de bijeenkomsten zijn:

• 26 september 2024
  • 10 oktober 2024
  • 31 oktober 2024
  • 21 november 2024
  • 28 november 2024
  • 12 december 2024
  • 9 januari 2025
  • 30 januari 2025
Placeholder for Fontys video
Ervaar welke kennis en vaardigheden je ontwikkelt op het hbo.

Als je dit hbo voorbereidingsprogramma volgt, ben je er zeker van dat je:

• kennismaakt met de skills die nodig zijn in het hbo en of recht echt iets voor jou is;
  • weet hoe je de wetten kunt toepassen;
  • aan de slag gaat met een écht juridisch vraagstuk.

Het inschrijven voor dit hbo voorbereidingsprogramma is mogelijk vanaf 23 mei

Hbo voorbereiding havo/vwo Als hbo-jurist ga jij het maken! | Tilburg