Zesde keer Alpe d'HuZes voor studenten verpleegkunde

18519726_1514781288586189_3521947566904427308_n

Over precies één week vertrekken 40 studenten en 4 docenten van Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid voor de zesde keer naar de Alpe d'Huez. Daar gaan zij zich op allerlei verschillende manieren een week lang inzetten voor het goede doel, het KWF.

De studenten zetten zich een week lang op diverse manieren in. Ze verkopen kaarsen bij de stilteruimte, helpen bij de kinderopvang, in het café en in de catering. Ze helpen mee in de Alpe D’HuZes winkel, verspreiden flyers en plaatsen hekken voorafgaand aan de koersdag. En een mbo-verpleegkunde kan met een diploma (BIG-geregistreerd) diensten draaien bij de medische dienst.

Sommige studenten zijn al vaker mee geweest, maar Marlies, Judith en Nina gaan dit jaar voor het eerst mee. Marlies: ‘’Ik ga mee als vrijwilliger omdat ik hoop dat ik in deze week mijn steentje kan bijdragen aan de ervaring van alle deelnemers. En er voor mensen te zijn, door het bieden van een luisterend oor en een arm om iemands schouder, of juist door aan te moedigen langs de weg. Ik kijk erg uit naar deze week en hoop er veel van te leren, zowel op professioneel als persoonlijk vlak."

Ook Judith en Nina willen de deelnemers steunen: ‘’Ik wil hen een duwtje in de rug bieden, letterlijk en figuurlijk. Door het enthousiasme en de aanmoediging van Fontys heb ik er vertrouwen in dat we de deelnemers kunnen steunen op de weg naar de top van de berg.’’ Nina: ‘’Ik zie dit als een unieke kans om morele steun te bieden aan de deelnemers en ben erg benieuwd naar de ervaringen die ik daar ga opdoen, die ik weer kan meenemen in mijn verdere carrière als verpleegkundige.’’

Wil je onze studenten volgen? Like of volg onze Facebook of Instagram-pagina. Marlies, Judith en Nina houden je daar op de hoogte van hun ervaringen.

Auteur: Sophie van der Meulen