juli

WK robotteam Fontys Hogeschool Engineering gehuldigd in Eindhoven

Team Rembrandts, het roboticateam met studenten van Fontys Hogeschool Engineering, het Zwijsen College en het Heerbeeck College, is woensdag 10 juli om 11.00 uur ontvangen in het Stadskantoor Eindhoven. Wethouder en locoburgemeester, Rik Thijs heeft de studenten gehuldigd voor het behalen van de wereldtitel van de FIRST Robotics Competition, eind april in het Amerikaanse Detroit. Het team ontving een prachtige schaal met het stratenplan van Eindhoven.

Samen met drie andere teams hield Team Rembrandts met hun robot Andromeda zo’n 4000 teams achter zich. Team Rembrandts is een studentenrobotica team bestaande uit engineering studenten en middelbare scholieren. Met een robot die binnen zes weken wordt gebouwd, neemt het team elk jaar deel aan de FIRST Robotics competition.

Team Rembrandts deed voor de zevende keer mee aan de competitie. Ze kwalificeerden zich voor de zesde keer voor de wereldkampioenschappen. Door de WK-zege is ook deelname aan het wereldkampioenschap van 2020 al zeker.

Zie ook het nieuwsitem van Studie040

Auteur: Annelies Moors