Win een meeloopdag bij de politie!

220015-IM MasterClass aankondiging Wilbert Paulissen 1920x1080

Altijd al een dagje mee willen lopen met de politie? Nu krijg je de kans! Tijdens de Masterclass (drugs)criminaliteit en ondermijning geeft de politie twee meeloopdagen weg. Eén voor de beste vragensteller van de middag en één aan een willekeurige bezoeker. Meld je dus snel aan en zie van dichtbij hoe de politie Brabant veiliger probeert te maken.

De Masterclass met de grote baas van de politie in Oost-Brabant vindt plaats op woensdag 8 juni in het Parktheater Eindhoven (Theaterpad 1) en begint om 15.30 uur. De Masterclass is voor iedereen gratis bij te wonen, aanmelden via www.fontys.nl/masterclass is wel verplicht.

(Drugs)criminaliteit en ondermijning
(Drugs)criminaliteit hoort inmiddels bij Brabant als de Elfstedentocht bij Friesland. Vrijwel niemand kijkt nog op van een schietpartij of een liquidatie, drugsafval wordt lukraak in de bossen achtergelaten en in Wouwse Plantage werd zelfs een heuse onderwereldgevangenis inclusief martelkamer ontdekt. En ook in de bovenwereld lijken criminelen steeds meer invloed en macht te vergaren. Op het oog legitieme bedrijven worden gebruikt om de drugswinsten wit te wassen, ambtenaren worden onder druk gezet om een oogje toe te knijpen bij de handhaving of het verlenen van vergunningen en woningcorporaties zien hun panden gebruikt worden voor de productie of opslag van drugs.

Over Wilbert Paulissen
Hoofdcommissaris Wilbert Paulissen is één van de crimefighters die het tij in Brabant moet doen keren. Maar dat kan de politie naar eigen zeggen niet alleen. Ook inwoners, bedrijven en zelfs jongeren moeten hun steentje bijdragen om de invloed van de georganiseerde misdaad in Brabant een halt toe te roepen. En vooral de manier waarop we naar drugs en drugsgebruik kijken, moet veranderen. “We vinden het gewoon allemaal niet zo erg”, zei hij een paar jaar geleden op een symposium van de Politieacademie. “Georganiseerde criminaliteit kan alleen bestaan omdat we met z’n allen teveel wegkijken als we dingen zien die niet deugen.”

Over Fontys Masterclass
Fontys Masterclass is de opvolger van de reeks Denk Groter Debatten die Fontys sinds 2012 samen met Omroep Brabant organiseerde. In een ‘college tour-achtige’ setting bespreekt presentator Marcel van Herpen samen met studenten en andere geïnteresseerden en een gast een maatschappelijk relevant thema.

Auteur: Erwin Hoeks