maart

Ucademy officieel van start

Ondertekenen Ucademy

Vanuit het Fontys actieplan Studentenwelzijn is de samenwerking met Ucademy opgezocht. Op woensdag 13 maart tekenden José Theulen (directeur dienst Studentenvoorzieningen) en Eva-Lisa Jansen (oprichter Ucademy) het samenwerkingscontract. Ucademy is opgericht door Avans studenten. Inmiddels is ook Breda University of Applied Sciences aangehaakt en vanaf nu gaat officieel ook Fontys aan de slag met Ucademy!

Ucademy biedt onder andere modules aan die studenten voorzien van skills die ze nodig hebben in een steeds veranderende en dynamische wereld. Hierin wordt antwoord gezocht op de vraag: “Wat heeft de 21ste -eeuwse mens nodig?”

Eind 2018 is er een succesvolle pilot geweest, waarbij Fontys studenten ondersteund door Ucademy, zelf de module “Creativiteit en Intrinsieke motivatie” hebben uitgeserveerd in Tilburg. Studenten vanuit zeven verschillende opleidingen gingen in vier bijeenkomsten aan de slag om tot een concrete module te komen.Zowel de deelnemers, trainers, Ucademy en wij als Fontys kijken terug op een geslaagde pilot.

Daarom gaan we samen verder om binnen Fontys te werken aan een Ucademy community! In deze community kunnen studenten bouwen aan hun eigen onderwijs.

Ucademy start in het collegejaar 2019-2020 in Tilburg. Concreet wordt daar de module “Creatief filosoferen” uitgerold. Als dat goed verloopt, is de intentie om het vervolgens uit te breiden naar o.a. Eindhoven.

Meer informatie: Dimphy Hooijmaijers en Esther Tonnaer.

Auteur: Eva Maassen