Eindhoven,
september

Tweede instroommoment voor techniekopleidingen Fontys Hogescholen

Atrium Nexus

Fontys Hogeschool Engineering biedt voor twee van haar opleidingen, Elektrotechniek en Werktuigbouwkunde, voortaan een tweede startmoment aan in februari. De hogeschool wil zo tegemoet komen aan de vraag van het regionale bedrijfsleven om meer technici op te leiden.

Het tweede instroommoment draagt ook bij aan de verdere flexibilisering van het onderwijs. In dat kader wordt er voor de toekomst bijvoorbeeld ook gekeken naar maatwerkdiploma’s voor studenten uit het voortgezet onderwijs en het mbo.

Het tweede startmoment is ideaal voor studenten die willen switchen van opleiding, voor scholieren die na de middelbare school een break willen nemen en dit jaar met name ook voor mbo’ers die door de coronacrisis later hun diploma ontvangen.

Auteur: Erwin Hoeks