mei

Talenten Fontys ICT laten hun beste werk zien bij ICTalent Awards

ICTalent-deelnemers pitchen ideeën in De Effenaar

collage2

Dinsdag 29 mei 2018 organiseert Fontys Hogeschool ICT de zesde editie van de ICTalent Awards; dé competitieve showcase waarbij studenten van alle studierichtingen de kans krijgen hun beste werk aan docenten, media, Partners in Education, medestudenten, ouders en overige geïnteresseerden te tonen. In totaal zullen 8 deelnemers strijden voor de felbegeerde ICTalent Award.

Via voorrondes zijn deze acht deelnemers geselecteerd en inmiddels klaargestoomd om hun idee in maximaal 2 minuten te pitchen. Daarnaast laten zij ook hun (werkende) prototypes zien op de ICTalent Markt. Tickets zijn (gratis) te verkrijgen via FontysICTalent.nl

14.15 uur: Ontvangst met koffie/thee (ingang restaurant Effenaar)
14.15 -15.00 uur: ICTalent Markt in de foyer & restaurant Effenaar
15.15 uur: ICTalent Awards grote zaal
17.00 uur: Prijsuitreiking + afsluitende borrel (borrel in tent)
18.00 uur: Einde event

Deelnemers
In totaal zijn er 8 deelnemers geselecteerd. Een mix van studenten uit diverse studierichtingen, locaties en van 1e- tot 4e jaars ICT-studenten:

De deelnemers aan de ICTalent Awards moeten het publiek overtuigen van de kracht van hun product. Zo kunnen zij zoveel mogelijk stemmen verzamelen. De drie deelnemers met de meeste stemmen van de Partners in Education aanwezig in de zaal (bedrijven waarmee FHICT een samenwerkingsverband heeft) komen lijnrecht tegenover elkaar te staan in de finale voor een deskundige jury. Deze bestaat uit Carlo Korssen (CEO Indicia), Hank van der Put (CEO Acknowledge) en Arien Kingma (CEO Brand Encounters).

De winnaar gaat met de ICTalent Award naar huis, ontvangt een mooie waardecheque om het product verder te ontwikkelen en krijgt een jaar lang begeleiding om van het idee een ware start-up te maken. Daarnaast worden de “Audience Award 2018" en de “Exposure Award 2018” toegekend. Meer info: FontysICTalent.nl

ICTalent Awards
ICTalent Award is toonaangevend en innovatief en gaat voor nog meer uitdaging. Het biedt inspiratie en zorgt voor kennisdeling tussen studenten van verschillende studierichtingen.“ Bij Fontys Hogeschool ICT worden mooie en innovatieve projecten gerealiseerd waar we trots op mogen zijn. Het delen van trots staat dan ook centraal tijdens de ICTalent Awards. Daarnaast is er veel vraag in het bedrijfsleven naar ondernemende studenten: studenten die initiatief en lef tonen. ICTalent Awards is bij uitstek een middel om dat over te dragen en aan te tonen,” aldus projectleider Maartje van Hees.