juni

Start Brightlands AI Academy in Noord-Limburg

Brightlands AI Academy - visual

Maandag 28 juni wordt de Brightlands AI Academy gelanceerd, een initiatief van IXT Data- en Robotics Professionals, Genzai, Brightlands, Fontys Venlo, UMIO | Maastricht University en Bluehub. Brightlands AI Academy gaat ‘change leaders’ de kennis en kunde bijbrengen om tot slimme, data gedreven innovaties te komen die hun organisatie toekomstbestendig zullen maken.

Artificial Intelligence
Kunstmatige intelligentie, ofwel artificial intelligence (AI), druppelt langzaam ons dagelijkse leven in. Van beeldherkenning en interpretatie tot productierobots en gepersonaliseerde suggesties op Netflix en zelfrijdende auto’s. De toepassing van AI maakt processen slimmer en autonomer. De behoefte aan geschoolde medewerkers in deze technologie die zich ongekend snel ontwikkelt is groot en brengt een uitdaging met zich mee; the war on AI talent. Brightlands AI Academy biedt daarin de oplossing.

Robuust programma
Een opleiding gericht op AI in deze regio werd geïnitieerd door de ondernemers van IXT Data- en Robotics Professionals en Genzai. Zij zochten de juiste partners in Brightlands, waarbij dit initiatief is verbonden aan AI-hub Brightlands, Fontys Venlo en UMIO | Maastricht University. Er worden diverse kennismodules aangeboden, in twaalf volledige lesdagen, die aansluiten bij de praktijk: van ideeontwikkeling naar businesscase en toe te passen AI methoden en technieken. Deelnemers en werkgevers staan met elkaar in verbinding, wat zal leiden tot een kruisbestuiving om nieuwe AI kansen te ontdekken en verder door te ontwikkelen.

Profiel kandidaat
Het programma van de Brightlands AI Academy richt zich op HBO en WO geschoold talent met een nieuwsgierige, creatieve en ondernemende aard. Communicatief vaardige puzzelaars die binnen hun organisatie het verschil willen maken met en door data in te zetten bij het innoveren van processen en bedrijfsmodellen. Bij voorkeur heeft de deelnemer een exacte HBO of WO vooropleiding zoals wiskunde, bedrijfsinformatica, informatiemanagement, econometrie, computer science, statistiek en natuurkunde. De eerste academy start in oktober van dit jaar, waarin maximaal 20 deelnemers kunnen participeren.

Workshops
Brightlands AI Academy organiseert drie workshops, waarvan de eerste plaatsvindt op 23 juni a.s. Potentiële deelnemers en werkgevers kunnen zich daarbij oriënteren op de inhoud van het twaalfdaagse programma. Tevens is er de mogelijkheid om tijdens een korte ideation oefening alvast te denken aan een mogelijke AI-use case binnen de organisatie. Aanmelden kan via www.brightlandsaiacademy.com.

Auteur: Anita Hammans