Rookfaciliteiten verwijderd, vanaf 1 augustus Rookvrije Campus

Gezonde campus

Vanaf 1 augustus 2020 zijn alle Fontyslocaties volledig rookvrij. Vanaf die datum is de wet Op weg naar rookvrije onderwijsterreinen van kracht.

Fontys hecht veel waarde aan een gezonde werk- en leeromgeving. Docenten en medewerkers vervullen een voorbeeldrol. Roken en meeroken zijn in Nederland de belangrijkste bronnen van verslechtering van de gezondheid. Uit onderzoek is gebleken hoe eerder jongeren in aanraking komen met roken, hoe groter de kans is dat zij hieraan verslaafd raken. Veel jongeren beginnen met roken als zij starten met hun studie.

Alle rookfaciliteiten op de campus en bij onze gebouwen worden de komende weken verwijderd. Op campus Rachelsmolen bij gebouw R3/R4 gebeurde dat al vanwege de herinrichting van het terrein rondom het nieuwe plan R10 van Hogeschool ICT. Op dit moment staan daar nog wel asbakken, maar ook die zijn per 1 augustus weg.

Fontys Hogeschool sloop rookabri - final 01

De afgelopen weken is de nieuwe wet onder de aandacht gebracht bij studenten en medewerkers via social media. Ook in de gebouwen wordt er gewezen op de nieuwe situatie.

Auteur: Mascha Arts