30
september
2018
|
14:53
Europe/Amsterdam

Re-imagine retail mét Fontys OndernemersLAB!

Retail DDW

Fontys OndernemersLAB werkt donderdag 25 oktober mee aan het event ‘Re-imagine retail’, van de gemeente Eindhoven, als onderdeel van de Dutch Design Week 2018. Een unieke kans voor de ondernemersteams van het OndernemersLAB om te netwerken en gedachten uit te wisselen met een groot aantal retailondernemers. Behalve Fontys OndernemersLAB, werken ook de TU Eindhoven en de Design Academy Eindhoven aan het event mee.

De Nederlandse retail heeft turbulente tijden achter zich liggen, maar gelukkig gaat het nu economisch beter en kan de retail daarvan profiteren. Dit laatste is echter maar schijn, want het échte verhaal is dat de retail zich nu bevindt in het oog van de storm! Veel retailers zitten eigenlijk in een overlevingsmodus, terwijl die bedrijven juist in beweging zouden moeten zijn en afscheid zouden moeten nemen van oude gewoonten. Het gedrag van shoppers verandert elke dag, terwijl multibillion-techbedrijven snel steeds grotere delen van de aandacht en euro’s van de consument veroveren. Elke retailer met fysieke winkels zou zich juist nu extreem snel moeten aanpassen om relevant te blijven! Waarde creërend en creatiever zijn.

Eindhoven nodigt Nederlandse retailers met trots uit om tijdens de Dutch Design Week 2018 antwoorden te vinden op strategische retail-dilemma's en nieuwe vrienden te ontmoeten die anders denken en serieuze oplossingen aandragen. Eindhoven maakt deel uit van de slimste regio van de wereld. Het is ook een van de meest innovatieve steden in Europa. Fantastische nieuwe ideeën en ontwerpen van de toekomst zijn de sleutel tot de Dutch Design Week 2018.

De stad Eindhoven gebruikt dit creatieve platform om voor het eerst Retail samen te brengen met Tech en Design en de kracht van diversiteit te vieren. Slechts één dag, op 25 oktober. Ben jij een retailondernemer? Doe dan met ons mee en laat je inspireren door diverse interessante sprekers, deelname aan workshops en ontmoet nieuwe, aansprekende vrienden. Het is een geweldige kans om jezelf uit te dagen en de vraag te beantwoorden; ‘how to re-imagine retail!?

Voor meer informatie, klik hier.