07
juni
2021
|
08:50
Europe/Amsterdam

Podcastserie Hybride Leeromgevingen - #3 Samenwerking interactieve technologie

ICT

In een hybride leeromgeving leren, werken en onderzoeken studenten, docenten en beroepsbeoefenaars uit het werkveld samen ten behoeve van echte vraagstukken die in de praktijk of samenleving spelen. Ronald Scheer, docent Mechatronica bij Fontys Engineering en sleutelfiguur bij het programma Hybride Leeromgevingenmaakt een podcastserie over hybride leeromgevingen. In deze serie gaat hij op zoek naar welke hybride leeromgevingen er zoal zijn, wat de meerwaarde is van een hybride leeromgeving en op welke wijze Fontys samenwerkt aan en met hybride leeromgevingen.

 

Aflevering #3 Samenwerking interactieve technologie>> 
Erdin Sacan is docent bij Fontys ICT en tevens verbonden aan het practoraat Interactieve technologie. Dit practoraat is een samenwerking tussen onderwijs en het bedrijfsleven. Het onderwijs is vertegenwoordigd door ROC Tilburg, Fontys en de Universiteit van Tilburg. 

Samenwerking met de beroepspraktijk
De samenwerking met de beroepspraktijk vanuit het beroepsonderwijs op MBO en HBO niveau staat in de podcastserie over Hybride leeromgevingen centraal. Ronald gaat op zoek naar alle aspecten en randvoorwaarden die de aansluiting zouden kunnen verbeteren. Hij gaat daarvoor in gesprek met studenten, docenten, decanen en onderwijsmanagers op zowel MBO als HBO scholen. Maar ook met werkgevers, werknemers en andere vertegenwoordigers van de meest uiteenlopende sectoren in de beroepspraktijk. Denk daarbij aan sectoren zoals zorg & welzijn, transport & logistiek, robotica & automatisering, ICT, dienstverlening en de agrarische sector. Het uitgangspunt is dat de afstand tussen beroepsonderwijs en de beroepspraktijk kan worden verkleind door middel van een hybride leeromgeving.

Ambities Fontys for Society
In het licht van de ambities uit Fontys for Society, de nieuwe strategie van Fontys tot 2025, draagt het verder optimaliseren van de authentieke, hybride leeromgevingen bij aan de ambitie om (verder) te ontwikkelen tot een talentgerichte organisatie.

Auteur: Marieke van de Laar