juli

Nus Waleson nieuwe directeur Fontys Hogeschool Kind en Educatie

Nus

Het college van bestuur van Fontys heeft Nus Waleson (61) per 1 september 2021 benoemd tot directeur van Fontys Hogeschool Kind en Educatie (FHKE). Nus volgt Astrid Venes op die Fontys na een dienstverband van ruim 22 jaar verlaat en die sinds 2009 leiding gaf aan FHKE.

Net als zijn voorgangster heeft Nus Waleson een lange staat van dienst binnen Fontys. Sinds 2007 is Nus directeur van Fontys Hogeschool HRM & Psychologie. Daarvoor werkte hij onder meer als directeur van Fontys Hogeschool Werktuigbouwkunde (2003-2006), programmamanager bij Brainport (2006-2007), docent (Recht) en plaatsvervangend directeur bij Fontys Hogeschool Management, Economie en Recht (1992-2002).

Zelf begrijpt Nus dat de overstap voor velen wellicht onverwacht komt. ‘Maar ik ben een echte onderwijsman. En wat is er dan mooier dan de zogenaamde “dubbele bodem”? Als onderwijsman bijdragen aan het onderwijs van hen die een carrière in het onderwijs ambiëren. Daarnaast zie ik ook kansen om in deze functie de volgens sommigen toenemende kansenongelijkheid tegen te gaan door bij te dragen aan goed onderwijs voor ieder kind. Ik kijk ontzettend uit naar deze uitdaging.’

Het college van bestuur wenst Nus Waleson veel succes in zijn nieuwe rol bij Fontys. Het college van bestuur heeft er vertrouwen in dat FHKE bij Nus in goede handen is en dat hij met al zijn bestuurlijke ervaring een positieve bijdrage kan leveren aan de transitie van de educatieve opleidingen binnen Fontys.

Auteur: Sander Peters