september

Lezing Roderick Wondergem op 24 september

Roderick Wondergem AG

Jaarlijks reiken wij drie onderzoeksprijzen uit, een voor medewerkers, een voor masterstudenten en een voor bachelorstudenten. Op 6 januari werden tijdens de Nieuwjaarsontmoeting de winnaars 2020 bekendgemaakt. Roderiick Wondergem was de winnaar in de categorie medewerkers. Op 24 september om 20.00 uur geeft hij bij het Academisch Genootschap een lezing over zijn onderzoek naar het beweeggedrag van mensen na een beroerte.

Onderzoek is naast onderwijs een belangrijke taak van het hoger onderwijs in Nederland. Het Academisch Genootschap geeft Fontysmedewerkers en studenten de gelegenheid om lezingen bij te wonen.

Over de lezing
Roderick deed onderzoek naar het beweeggedrag van mensen na een beroerte. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met verschillende stakeholders waaronder het UMC Utrecht, Fontys Paramedische Hogeschool, Catharina Ziekenhuis, Maxima Medisch Centrum, Jeroen Bosch Ziekenhuis, Sint Jans Gasthuis. Hij onderscheidde verschillende profielen in het zittend en liggend beweeggedrag van patiënten na een beroerte en bekeek uit welke onderdelen een interventie voor ieder profiel zou moeten bestaan. De opgedane kennis wordt op dit moment verwerkt in een app die in de praktijk kan worden gebruikt.

Over de spreker
Dr. Roderick Wondergem uit Eindhoven is docent bij Fontys Paramedische Hogeschool. Roderick vindt praktijkonderzoek belangrijk en wil als docent niet alleen met onderwijs bezig zijn maar ook met onderzoek, met studenten en het werkveld. Roderick is op 23 juni aan de Universiteit Utrecht gepromoveerd op dit onderzoek.

Aanmelden
Aanmelden kan tot 24 september 18.00 uur, toegang is gratis via https://ag-eindhoven.nl/ag-fontys-lezingen_2021 .Voorafgaand aan de lezing is er gelegenheid bij het AG te borrelen en te eten. Opgave daarvoor bij aanmelden voor de lezing.

Auteur: Jessy Kouwenberg