Eindhoven,

Laat je inspireren door de wereld van technologie

Night of the nerds

Dinsdag 21 mei 2019 in het Klokgebouw: The Night of The Nerds

Wanneer en waar?

Dinsdag 21 mei 2019

12:00 – 21:00 uur

Klokgebouw, Eindhoven

Op dinsdag 21 mei vindt het evenement Night of The Nerds plaats in het Klokgebouw te Eindhoven. Een dag waar innovatie en technologie centraal staat, met een grote focus op ontmoeten en ontdekken. Fontys is partner van dit event dat georganiseerd wordt tijdens de Dutch Technology week.

Fontys staat dit jaar met toffe projecten klaar om de nieuwste technologie, digitale ontwikkelingen en creatieve toepassingen te laten zien. Wouter Sluis en zijn team van Hogeschool ICT zijn aanwezig met de projecten: Game Space Racers, Game Testlab en een workshop voor het programmeren van 3D games. Geert Boer van Hogeschool ICT met een levendig project Glow, de installatie: Feel the park. Ronald Scheer en zijn teams: Rembrandts, Pi en Robocup Fontys@Work van Hogeschool Engineering. Janienke Sturm en haar studenten met VR-toepassingen Agressie en Spreekangst van Hogeschool HRM & Psychologie.

Night of the Nerds is een mooie kans voor alle jongeren tussen de 14 en 19 jaar om de wereld van de technologie te zien. Het Klokgebouw wordt gevuld met zes thematisch ‘tracks’: Technologie, Creatieve technologie, Technologie & Maatschappij, een Brede technologie ontdekkingsroute, een Girl Power track en een speciale route voor MBO studenten. Met behulp van deze ‘tracks’ kunnen de scholieren op basis van hun interesses een route volgen. Fontys heeft voor haar toffe projecten een route uitgestippeld die scholieren kunnen volgen. Deze uitgestippelde route helpt de scholieren bij het vinden van de projecten die zij graag willen beleven.

Een keuze maken is moeilijk!

Het vinden van een passend studie is niet altijd even gemakkelijk. Tijdens Night of the Nerds helpen we scholieren ook om de juiste keuze te maken wanneer zij geïnteresseerd zijn in Techniek. Tijdens het middagprogramma staat Fontys met haar enthousiaste docenten en studenten klaar om de jongeren te begeleiden en te informeren over de mogelijkheden die Fontys aanbiedt.

Leven Lang Nieuwsgierig

Voor de professionals is er een avondprogramma. Het avondprogramma bestaat uit kennissessies met interessante onderwerpen over de nieuwste technologie, want als mens en professional raak je nooit uitgeleerd. Rens van der Vorst is aanwezig over Techno filosofie: Why Smartphones are the New Smoking, Danielle Arets met Fake News, Teade Punter en Casper Schellekens over Cybersecurity en Tom Langhort samen met Olaf Janssen over Al, Nano4sport. Tijdens het avondprogramma zullen er ook studenten van Hogeschool Engineering aanwezig zijn met de projecten: Glow 2019, Healthcare en Escape Room.

Jij bent als student of als medewerker met je gezin van harte welkom! Kom op 21 mei naar het Klokgebouw om Night of the Nerds te beleven en te ervaren.

Kom en maak kennis met de technologie!