maart

Predikaat ‘topopleiding’ voor vier masteropleidingen

Knipsel

Maar liefst vier masteropleidingen van Fontys ontvangen het predikaat ‘topopleiding’ van de Keuzegids Masters 2019. Een bijzondere prestatie is geleverd door Fontys Lerarenopleidingen Tilburg waar drie van de vier topopleidingen genoteerd worden. De master-opleidingen leraar Maatschappijleer, leraar Duits en leraar Biologie mogen het kwaliteitszegel voor hun opleiding voeren, ieder met 75 punten. De master Kunsteducatie van Fontys Hogeschool voor de Kunsten mag met 78 punten eveneens dit predikaat voeren. Het maximale aantal te behalen punten is 100. In totaal krijgen 130 masters op HBO/WO een kwaliteitszegel.

Met 59 punten staat Fontys op de derde plaats tussen de grootste aanbieders. Vorig jaar stonden we op een vierde plaats met 58,5 punten. In waardering dus ongeveer gelijk, in ranking een plaats gestegen. Medeoorzaak hiervoor is het feit dat Windesheim dit jaar bij de kleinere instellingen is ingedeeld.

De gids is vandaag online gezet door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) en is hier terug te vinden.

Een overzicht van de Fontysmasters in de Keuzegids van 2018 en 2019 is te lezen in de bijlage (download) rechtsboven.

Bron: Keuzegids Masters 2019