juli

Hoe ziet blended onderwijs er uit? En wat betekent het voor studenten?

Blended Onderwijs artikel-1

In september is het zover. Dan starten zo’n 10.000 nieuwe studenten met hun opleiding bij Fontys. Maar … hoe ziet die opleiding er eigenlijk uit nu het coronavirus ons beperkt in het gebruik van onze gebouwen en locaties? Vinden alle lessen en bijeenkomsten online plaats, proeven studenten wel de échte sfeer van het studeren aan het hoger onderwijs? Het zijn logische vragen. Gelukkig is Fontys al geruime tijd bezig om het onderwijs aan te passen aan de nieuwe omstandigheden. Studenten hoeven zich dus geen zorgen te maken. Integendeel! Blended onderwijs zorgt ervoor dat ‘gewoon’ contactonderwijs in een mooie mix wordt gecombineerd met online lessen en activiteiten.

Voor onze studenten – en vooral voor de eerstejaarsstudenten maakten we een animatie waarin we een beeld schetsen van blended onderwijs bij Fontys. https://youtu.be/okDJ4mQ1bhk

Auteur: Mascha Arts