Tilburg,
februari

Geluksplekken Tilburg onthuld

geluksplek2

In de hal van Factorium Podiumkunsten zijn gisteren de (0)13 Geluksplekken Tilburg onthuld. Vijf studenten van Fontys Economische Hogeschool Tilburg voerden in het najaar van 2018 samen met geluksambassadeur Leo Bormans en Marketing Tilburg een onderzoek uit onder inwoners van Tilburg en mensen die in Tilburg werken. Dat leidde tot meer dan duizend nominaties van in totaal 80 unieke locaties. De 13 plekken die uiteindelijk door de studenten, Leo Bormans en Marketing Tilburg zijn uitgekozen, zijn gisteren symbolisch overhandigd aan wethouder Marcella Hendrickx.

Op de plekken kunnen bezoekers aan de hand van kleine en grote opdrachten, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van onder andere de Universiteit van Leuven, werken aan hun eigen persoonlijke geluk. De gekozen geluksplekken vormen een bijzondere afspiegeling van de stad waarin natuur, kunst, sociale cohesie en historie bij elkaar worden gebracht. Het doel is om zowel inwoners als bezoekers de stad op een andere manier te laten beleven.

Juiste moment
Wethouder Hendricks gaf aan erg blij te zijn met het initiatief van Fontys en Marketing Tilburg. “Dit project komt precies op het juiste moment”, zo gaf zij aan. “Als stadsbestuur realiseren we ons maar al te goed dat het geluk van onze inwoners voorop hoort te staan. Dat hebben we zo ook met elkaar afgesproken in het bestuursakkoord.”

Vanaf begin maart is bij de geluksplekken en bij een aantal verkooppunten in Tilburg het boekje met daarin de 13 geluksplekken verkrijgbaar. De fotografie in het boekje is verzorgd door Chris Oomes, de kersverse stadsfotograaf van Tilburg

De Tilburgse geluksplekken presenteren zich aan de stad tijdens de Dutch Happiness Week die vanaf 16 maart in onder andere Tilburg en Eindhoven plaatsvindt. Veel geluksplekken organiseren dan een extra activiteit voor hun bezoekers.

Nieuwsgierig?
Nu al nieuwsgierig naar welke Tilburgse plekken zich voortaan geluksplek mogen noemen? Kijk dan op www.dutchhappinessweek.nl Hier vind je ook het volledige programma van de Dutch Happiness Week.

Auteur: Margot Pessers