mei

Fontys op vijfde plek in SustainaBul 2020

Sustain2

Fontys heeft de vijfde plaats behaald in de SustainaBul 2020. De jaarlijkse ranglijst van Nederlandse instellingen voor hoger onderwijs op het gebied van duurzaamheid is een initiatief van Studenten voor Morgen. De SustainaBul 2020 wordt dit jaar aangevoerd door achtereenvolgens Hogeschool van Hall Larenstein, Vrije Universiteit Amsterdam en Wageningen University & Research. De ranglijst telt in totaal 30 instellingen.

Fontys scoorde met name goed op de onderdelen Onderzoek en Bedrijfsvoering. Het volledige juryrapport wordt volgende week bekendgemaakt.

Fons Claessen, projectleider SustainaBul van Fontys is blij verrast dat Fontys in de top vijf is geëindigd. “Het is een mooie uitslag die laat zien dat we laatste jaren flinke stappen hebben gezet op het gebeid van duurzaamheid. In 2017 stonden we nog op plek 15, dus we mogen echt trots zijn. De oprichting van het Expertisecentrum Circulaire Transitie is één van de zaken die ons een boost hebben gegeven. Daarmee hebben we het onderzoek naar duurzaamheid binnen Fontys goed neergezet. Maar er zijn ook nog echt wel verbeterslagen te maken om volgend jaar nog beter voor de dag te komen. Bijvoorbeeld als het gaat om de doorvertaling van duurzaamheid in de curricula van de opleidingen. En we zouden studenten nog veel meer kunnen betrekken bij ons duurzaamheidsbeleid.”

Over de SustainaBul
De SustainaBul is sinds 2012 de jaarlijkse door Studenten voor Morgen georganiseerde ranglijst tussen de Nederlandse Hoger Onderwijsinstellingen. Hierbij worden deelnemende onderwijsinstellingen beoordeeld met behulp van een vragenlijst verdeeld in de thema's duurzaamheid in het onderzoek, onderwijs, de bedrijfsvoering en de integrale benadering. Met de SustainaBul werkt Studenten voor Morgen aan een verdere verduurzaming in het Hoger Onderwijs.

Auteur: Erwin Hoeks