juli

Fontys onderzoekt: lector Rens Brankaert deelt zijn passie in podcast

rens

Als bedrijven, maatschappelijke instellingen of organisaties en overheden, tegen bepaalde bedrijfsvraagstukken aanlopen kan praktijkgericht onderzoek antwoorden bieden en zorgen voor ontwikkeling en innovatie. Samen met bedrijven en instellingen organiseren onze lectoren, binnen multidisciplinaire teams en met andere experts, praktijkgericht onderzoek. In een podcastserie delen onze lectoren hun passie, drive en ambitie!

Rens Brankaert is lector Health Innovations & Technology en verbonden aan het profileringsteam Technologie in de Zorg (TidZ) van Fontys Paramedische Hogeschool. Daarnaast is hij ook deeltijd verbonden aan de Technische Universiteit Eindhoven als assistent professor in Industrial Design op het gebied van Active and Healthy Ageing. Zijn onderzoek richt zich op technologie die het leven van ouderen zo aangenaam mogelijk kan maken. Zo ontwierp zijn lectoraat een z.g. belevingskamer. Een ruimte die zich automatisch aanpast aan de herinneringen en herkenningen van een dementerende oudere.

Luister hier naar de podcast van Rens Brankaert.

door: Monique van Laar