december

Bijeenkomst voor professionals over ‘hechting en trauma’

Donderdag 13 december organiseert Fontys Hogeschool Pedagogiek in Eindhoven een ‘Aan Tafel’-ontbijtsessie over het thema ‘hechting en trauma’. Een thema waar veel professionals in bijvoorbeeld de wijkteams, bij jeugdhulporganisaties, in het onderwijs en bij jongerenwerk mee te maken krijgen, vanuit verschillende perspectieven. Deze bijeenkomst wordt samen georganiseerd met Combinatie Jeugdzorg, de 21 voor de jeugd gemeenten, Amarant groep en GGZ Oost Brabant.

Tijdens deze ‘Aan Tafel’-ontbijtsessie wordt de problematiek rondom hechting en trauma duidelijk gemaakt en ook wat dit betekent voor kinderen en jongeren. Diverse professionals vertellen over hun rol als hulpverlener en wat ze als jeugdprofessional kunnen betekenen. Daarnaast geven zij uitleg over de methodieken die er gebruikt worden in de hulpverlening aan gezinnen.

Uiteraard is er ruimte voor vragen die gesteld kunnen worden aan een breed panel van sprekers en andere betrokkenen. Zowel voor als na de bijeenkomst is er ruimte voor informele ontmoetingen.

Over ‘Aan Tafel’-sessies
De ‘Aan tafel’ - ontbijtsessies zijn een serie kennisbijeenkomsten voor professionals van de jeugdhulpaanbieders, toegangsteams, maatschappelijke partners en docenten en studenten. Elke bijeenkomst staat in het teken van een thema, waarover een aantal professionals een presentatie geven. Vervolgens wordt er een ervaringsverhaal gedeeld. Tot slot gaan we met elkaar in gesprek over wat dit betekent voor onze samenwerking en voor de jongeren die met dit thema te maken hebben.

In regio Hart van Brabant zijn deze sessies inmiddels een begrip geworden. In de regio Zuidoost-Brabant hebben de eerste succesvolle bijeenkomsten plaatsgevonden rondom de thema’s ‘conflictscheidingen’ en ‘jongeren en depressie’.

Meer informatie en aanmelden
De ‘Aan Tafel’-ontbijtsessie vindt plaats op 13 december, in de Warehouse of Innovation, (voorheen V&D), Vrijstraat 11, Eindhoven (ingang tegenover de Flying Tiger). Om 08.40 uur staan de broodjes klaar en om 09.00 uur start het programma. Om 10.30 uur ronden we de bijeenkomst af. Via deze link kunt u zich aanmelden.