november

Fontys Marketing en Management heet tiende Partner in Education welkom

OD_Fontys_04 klein

Afgelopen juni ondertekende de eerste partner het convenant ‘Partner in Education’ van Fontys Hogeschool Marketing en Management (FHMM): MS Schippers beet de spits af. Nog geen zes maanden later heeft FHMM haar tiende partner welkom mogen heten: Office Depot Europe. Dit partnerprogramma betreft nauwere samenwerking tussen studenten, docenten, bedrijven en organisaties via o.a. stages, afstudeeropdrachten en projecten in de praktijk. De overeenkomst werd getekend door Rob Bijsterveld, Director Human Resources Europe, in het Europese hoofdkantoor van Office Depot in Venlo en Angela van de Wildenberg-Salters, Onderwijsmanager binnen FHMM.

Samenwerking Office Depot Europe en FHMM
Office Depot en FHMM zijn geen onbekenden van elkaar. Al meerdere studenten, ook internationale studenten, hebben voor het bedrijf een stage- of afstudeeropdracht uitgevoerd. Ook oud-studenten vinden daar hun eerste baan.

Office Depot Europe is een van de grootste leveranciers van kantoorartikelen en diensten. Als one-stop-shop biedt Office Depot een breed assortiment, inclusief de meest recente technologieën, kantoorartikelen, printoplossingen, business services, facilitaire producten en meubilair. Het bedrijf werkt onder meer met luchtvaartmaatschappijen, banken, supermarktketens, midden-en kleinbedrijf en particulieren. In Europa zijn in totaal 5.000 medewerkers in 14 landen actief, het Europese hoofdkantoor bevindt zich In Venlo.

Rob Bijsterveld, HR Director Europe van Office Depot: “Studenten van Fontys Hogeschool houden zich steeds vaker bezig met onderzoek in de praktijk. Het is voor Office Depot dan ook interessant om de vernieuwende blik en kennis van de studenten in te zetten bij onze management- en marketinguitdagingen. Ook draagt dit bij aan een beter afstemming tussen de onderwijstheorie en de (beroeps)praktijk. Wij zijn van mening dat dit een Win-Win is voor beide partijen: een samenwerking met Fontys Hogeschool draagt bij aan het succes van Office Depot én studenten krijgen de mogelijkheid om ervaring op te doen binnen een internationale omgeving. En wie weet zien we hen in de toekomst terug als collega binnen ons bedrijf!”

Partners in Education
FHMM wil in nauwe samenwerking met bedrijven en organisaties uit het werkveld zorgen voor actueel en aansprekend onderwijs. FHMM heeft via stages, afstudeeropdrachten en projecten veel contacten met bedrijven en organisaties uit het werkveld. Om deze contacten verder te benutten voor het onderwijs zoekt FHMM Partners in Education die actief betrokken zijn bij de opleidingen van FHMM (Commerciële Economie, Commerciële Economie Leisure Management, International Business en Ondernemerschap & Retail Management).

In het partnerprogramma van FHMM staat een actieve relatie centraal. FHMM beoogt dat partners vaak contact hebben met de opleidingen vanuit hun ervaringen de praktijk. Het doel van dit partnership is o.a.

• het creëren van een actieve relatie waar alle betrokkenen profijt van hebben;
  • het inzetten van studenten voor praktijkopdrachten;
  • onderwijs dat aansluit op recente ontwikkelingen in de praktijk.

Vervolg
Meerdere bedrijven hebben interesse getoond in het partnerprogramma. Een compleet overzicht van de betrokken bedrijven kan gevonden worden op de website van het Partners in Education programma. FHMM gaat graag de samenwerking aan met deze bedrijven, dit met als doel om een spil te zijn in een netwerk van bedrijven & organisaties, (oud-)studenten en docenten die elkaar versterken in een inspirerende omgeving.

Betrokkenen Office Depot Europe & FHMM (zie foto):

Dames v.l.n.r:
Sofie Staes, Director Online Sales & Marketing Europe, Office Depot Europe