oktober

Een kijkje in de wereld van... Studentondernemer Carola Cortenbach

carola2

Fontysstudent Carola Cortenbach is pas 25 jaar, maar al flink naam aan het maken in de Dance Scene. Met haar bedrijf Carola Music levert ze vocals en schrijft ze toplines voor DJ’s. Ook begeleidt ze andere vocalisten hierin. Om de groei van haar bedrijf te kunnen voortzetten heeft ze zich aangemeld voor de Fontys Studentondernemersregeling. Hiermee creëert ze naast haar studie meer ruimte voor haar ondernemerschap.

Carola is zowel student HRM als een succesvolle ondernemer met haar bedrijf Carola Music. Al vanaf jonge leeftijd wist Carola dat ze geboren was om muziek te maken. Via kinderkoren en schoolbandjes werkte ze zich op tot partner van grote namen in de Hard Dance scene. Ze draait dan ook al enkele jaren mee als freelancer in de muziekindustrie. Toen ze enkele jaren geleden de kans kreeg om met een bekendje DJ in de Hard Dance-scene te werken, greep ze dit met beide handen aan. Om het bedrijfsmatig gelijk allemaal goed te doen, heeft Carola zich ingeschreven bij de KvK. Het beetje geld dat ze had gespaard heeft ze geïnvesteerd in een kleine studio, waardoor ze zelfstandig muziek kon opnemen.

Zo is het ondernemen als professionele singer-songwriter dus van start gegaan. Maar haar werkzaamheden breidde zich steeds meer uit. Carola heeft nu een netwerk aan muzikanten waarmee ze livemuziek verzorgt op feesten én begeleidt vocalisten in hun muzikale avontuur.

Fontys Studentondernemersregeling

Dankzij de Fontys Studentondernemersregeling kunnen Fontys studentondernemers o.a. stage lopen of afstuderen binnen hun eigen bedrijf, kunnen ze aanspraak maken op een aangepaste aanwezigheidsplicht en tentamenregeling en krijgen ze coaching op zowel de bedrijfsmatige kant als persoonlijke ontwikkeling. De regeling zorgt er mede voor dat studentondernemers meer tijd en vrijheid krijgen om hun studie en bedrijf te combineren. Met de regeling worden studentondernemers gestimuleerd om zichzelf te ontplooien als succesvolle ondernemer en het moet het uitvallen van studentondernemers binnen opleidingen tegengaan.

Door de snelle groei van haar bedrijf heeft Carola zich vorig jaar aangemeld voor deze regeling. Nu kan Carola haar studie en haar onderneming beter combineren. De business developer van het CvO biedt het haar extra ondersteuning bij het uitbreiden van haar onderneming en het vergroten van haar netwerk. Ook is ze op dit moment aan het afstuderen binnen haar eigen onderneming.

Carola heeft grote ambities en met Carola Music wil ze die waar gaan maken. Samen met haar (business)partner willen ze een community creëren, waarin ook andere producers en vocalisten creatief kunnen samenwerken. Daarnaast wilt ze blijven groeien en zich ook verbreden in het muziekgenre.

Benieuwd naar het verhaal van Carola? Bekijk dan de onderstaande portretvideo.

Wil jij weten of de Fontys Studentondernemersregeling ook iets voor jou is? Bekijk dan snel de informatie over deze regeling op onze website.

Auteur: Rhiannon Coolen | Fontys Centrum voor Ondernemerschap