januari

De derde editie van Fontys Student Startup Festival komt eraan!

170200-FSSF FB

Het event staat in het teken van ontmoeten, kennisdeling, netwerken en verbinden. We brengen studenten, studentondernemers én ondernemers bij elkaar. David van Iersel, eigenaar van het (ondernemers)netwerkplatform 24uurinbedrijf, is dagvoorzitter. Het festival vindt plaats op 8 februari van 15.30 tot 20.00 uur, in IGLUU Eindhoven. Draag je ondernemen een warm hart toe, dan ben je van harte welkom!

Het programma bestaat uit een mix van kennis, inspiratie, pitches en netwerken. Zes ondernemende studenten van verschillende opleidingen krijgen het podium om hun startup te pitchen. Er zijn interessante workshops voor zowel ondernemer als student, en er is een mogelijkheid tot een meet & greet met ondernemende studenten en ondernemers.

What’s in it for you?
Studenten krijgen de kans om te netwerken, samenwerkingen aan te gaan en een mentor of stageplek te zoeken. Ook ondernemers zijn op zoek naar expertise, ervaring, kennis, feedback, een frisse blik of een stagiaire. Het event is een mooie kans om met elkaar in contact te komen.

What’s in it for Fontys?
Fontys Hogescholen wil haar studenten opleiden tot adaptieve en reflecterende professionals door extra aandacht te besteden aan de TEC-skills (Technology, Entrepreneurship, Creativity). Ondernemerschap is daarbij een belangrijk onderdeel waarbij ondernemende studenten de kans krijgen zich te ontwikkelen tot succesvolle zelfstandige ondernemers. Studenten die met het idee spelen om een bedrijf te starten kunnen al bij het Fontys CvO terecht om korte onderwijstrainingen- en trajecten op het gebied van ondernemerschap te volgen. Met de Studentondernemersregeling die in 2016 is geïntroduceerd, gaat Fontys nog een stapje verder. Gepassioneerde, startende studentondernemers krijgen ondersteuning bij het realiseren van hun ondernemersdromen. Met de Studentondernemersregeling wil Fontys studenten stimuleren het maximale uit zichzelf te halen bij het ontwikkelen, groeien en doorgroeien van zowel hun onderneming als hun ondernemende gedrag. Maatschappelijk gezien is het immers zeer gewenst het aantal starters te vergroten. Studeren en ondernemen is mogelijk en wordt zichtbaar tijdens het Fontys Student Startup Festival 2018!

Programma Fontys Student Startup Festival
15.30u – Ontvangst
15.50u – Centrale aftrap

16.20u – Lezingen/workshops
                Free publicity - Erdinç Saçan
                Why startups fail scaling - Maarten van Kroonenburg
                Sales - Rob Zopfi

17.00u – Startup 'Vliegen & parkeren' (presentatie/interview winnaars Fontys Student Startup Festival 2017)

17.25u - Pitches studentondernemers

18.10u – Lezingen/workshops
              Branding van je merk - Wil Michels
              Negotiation - Hasan Kujjah
              Heb jij groei-ambitie? - Carl Heskes

18.40u – Prijsuitreiking
               Jury: Marianne Mignot, Arjen de Koning, Ger Post en Noël Coopmans

19.00-20.00u Netwerkborrel / Meet & greet

Aanmelden voor het event kan via deze link.
Het Fontys Student Startup Festival is powered by 24U in bedrijf.
Meer informatie over de lezingen? Kijk op www.fontys.nl/cvo.

Auteur: Irene Vriezen