22
januari
2021
|
14:42
Europe/Amsterdam

Alumnus Lisa Leijs is Beste Brabantse Marketeer Talent

1610993697263_20210118_191259

Met haar bedrijf Mind Mansion wist Lisa Leijs al tijdens haar opleiding de ogen op zich gericht. Nadat ze in 2018 afstudeerde bij CE Digital Business Concepts, Fontys Academy for Creative Industries, groeide ze bij Happy Talents uit tot marketingtalent. Dat blijft niet onopgemerkt. Onlangs is ze  uitgeroepen tot Beste Brabantse Marketeer Talent. ‘De kansen die ik tijdens de studie heb gehad, hebben me geholpen.’

Waarom de prijs naar haar is gegaan? Lisa (23) weet het eigenlijk niet zo heel goed. Of misschien toch wel. ‘Ik ben allang met marketing bezig.’ Ze noemt een anekdote uit haar jeugd, toen ze voor haar opa reclamespotjes maakte. ‘Dan pakte ik de tube tandpasta uit de badkamer en probeerde die aan mijn opa te verkopen.’ Haar interesse in het vak bracht haar jaren later bij CE DBC, de opleiding waar ze in 2014 bewust voor koos. ‘Het is een opleiding die inspeelt op vernieuwing, dat spreekt me aan.’ Ze sprong er in het oog, onder meer met het bedrijf Mind Mansion, dat ze samen met anderen tijdens haar minor Gamification Business opzette en dat mensen door middel van virtual reality beter leert om te gaan met hun angsten. Tijdens haar afstuderen onderzocht ze de levensvatbaarheid van het bedrijf dat nog altijd bestaat en waarvan ze inmiddels aandeelhouder is. ‘Leren ondernemen, dat is misschien wel het belangrijkste dat ik uit mijn studie heb gehaald’, blikt Lisa terug.

Gedreven is ze nog steeds, ook bij Happy Talents, het bureau waar ze niet lang na haar afstuderen aan de slag is gegaan. Het is opnieuw een leerschool, waar ze bij verschillende opdrachtgevers de kneepjes van het vak leert. ‘Ondernemen, leren en innoveren zijn de dingen waarvoor ik ’s ochtend mijn bed uit kom’, zo stelt ze zichzelf op de website van het bedrijf voor. ‘Ik wil mezelf graag breed oriënteren op het gebied van online marketing en daarbij het liefst zoveel mogelijk branches van dichtbij meemaken.’ Daarom voelt ze zich bij Happy Talents als een vis in het water.

‘Na mijn afstuderen begon ik als marketing specialist bij een thuiszorgorganisatie. Daar zat ik alleen, was er geen marketing collega om van te leren.’ Bij Happy Talents treft ze vakgenoten, waarmee ze haar kennis kan delen. Dat ze als online interim marketeer bij verschillende organisaties aan de slag kan, ziet Lisa als voordeel. ‘Daardoor kom ik met alle aspecten van het vak in aanraking. Bovendien zit ik niet meteen zo vast, omdat ik ergens maximaal een jaar aan de slag ga. Werken bij Happy Talents heeft de voordelen van freelancen, maar dan wel met een vast salaris.’ De kennis die Lisa heeft opgedaan, deelt ze inmiddels met studenten van CE DBC, waar ze geregeld wordt ingevlogen als gastdocent. ‘Dat is superleuk om te doen. Ik vind het mooi als studenten iets van mijn ervaringen kunnen leren.’

Auteur: Paul Geerts/Beeld: Lisa Leijs, Beste Brabantse Marketeer Talent