maart

Alumnus Karlijn Vlaardingerbroek brengt dichtbundel uit

Kristel en Karlijn

Karlijn Vlaardingerbroek, alumnus Docent Beeldende Kunst en Vormgeving (ABV), vertelt over haar duo-dichtbundel ‘Ik schrijf, ik schrijf wat jij niet ziet’. "Direct na mijn afstuderen startte ik in 2015 als docent CKV en beeldende vorming. Na twee jaar besloot ik dat het tijd was voor wat meer diepgang. Zo gezegd, zo gedaan. In september 2017 begon ik aan de Master Kunsteducatie. Ik genoot ontzettend van het eerste jaar en vloog er ijverig doorheen. Maar toen ik in het tweede jaar aan mijn onderzoek moest beginnen ging het mis. Mijn volledige onderzoeksplan was geënt op kunsteducatie in het voortgezet onderwijs, maar… wilde ik eigenlijk nog wel kunstdocent zijn?

Inmiddels sta ik nog wel voor de klas, maar niet meer als kunstdocent. Ik heb een klein baantje, zodat ik de rest van de tijd kan spenderen aan mijn eigen creatieve projecten. Sinds ik ben afgestudeerd ben ik me veel meer gaan richten op taal in plaats van beeld.

Poetry Circle 013
Via Poetry Circle 013 heb ik Kristel Peijnenborg ontmoet. Kristel is ontwerper, illustrator, dichter en onderneemster in hart en nieren. Toen ik bijna een jaar geleden bij Kristel in huis kwam wonen leek het eigenlijk gewoon heel logisch; wij zouden samen een bundel uitbrengen.
Vanaf mei 2019 hadden we bijna wekelijks onze poetry meetings. Inmiddels heeft dat geresulteerd in het WoordKuⓝstboek ‘Ik schrijf, ik schrijf wat jij niet ziet’. Een dichtbundel over guilty pleasures, buiten de lijntjes kleuren, tongen en de liefde voor zelfexpressie. Tijdens ons creatieve proces zorgde ik voor een serie kleurrijke, abstracte illustraties. De vormgeving van de bundel nam Kristel onder haar hoede.

Presentatie dichtbundel
Op zondag 29 maart presenteren we ons WoordKuⓝstboek in de LocHal in Tilburg, het programma start om 14.30 uur.
In knusse huiskamersetting zullen we onze teksten en liedjes delen en ins en outs vertellen over ons werkproces. Oud stadsdichter JACE van de Ven en Spoken Award finalist Glenn Markesteijn vullen ons aan en zullen werk uit hun eigen oeuvre delen.
Tot slot is Max Swagemakers aanwezig om ons uit te dagen voor een zogeheten “woord- meets-viool-impro”. Het belooft een kleurrijke en verrassende middag te worden!"

Meer info Facebookevent: https://www.facebook.com/events/2451356285191691/

Geplaatst door Marielle Hulshoff, Fontys Hogeschool voor de Kunsten