november

Aanmelden voor Docent van het Jaar kan tot 22 november

Docent van het Jaar 2023 logo vierkant

Heb jij jouw docent al voorgedragen voor de verkiezing van Docent van het Jaar? De eerste aanmeldingen zijn al binnen maar er zijn vast nog meer docenten die aanspraak kunnen maken op deze titel. Aanmelden kan nog tot en met dinsdag 22 november 12.00 uur.

Eigenlijk verdienen alle docenten de titel Docent van het Jaar maar er kan er maar één de winnaar zijn. Op 9 januari 2023 wordt de Fontys winnaar bekend gemaakt tijdens de Nieuwjaarsontmoeting. De winnaar ontvangt een cheque van € 2.500,- ten behoeve van innovatie in het onderwijs.

Aanmelden
Tot uiterlijk 22 november kun je als student je docent voordragen en als medewerker je collega. Dat doe je door je gemotiveerde voordracht te sturen naar docentvanhetjaar.fontys.nl  In je motivatie ga je in op de beoordelingscriteria die Fontys heeft geformuleerd:

• Passie hebben voor hun vak en de maatschappelijke meerwaarde van het vak weten over te brengen aan studenten en het werkveld.
  • Betrokken zijn bij studenten, toegankelijk zijn, voldoende interactie en feedback geven en daarbij interesse tonen in de belevingswereld van de student.
  • Blijven professionaliseren en reflecterend vermogen ontwikkelen en tonen.
  • Kwalitatief goed onderwijs verzorgen en studenten betrokken houden bij hun vak.

Kijk voor meer informatie op fontys.nl/docentvanhetjaar

In English
Have you already nominated your teacher for the election of Teacher of the Year? The first applications are already in but there are probably more teachers who can lay claim to this title. You can apply until Tuesday, November 22, 12:00 noon.
Actually, all teachers deserve the title Teacher of the Year but only one can be the winner. On January 9, 2023, the Fontys winner will be announced during the New Year's Meeting. The winner will receive a check of € 2,500 for the benefit of innovation in education.
Until 22 November at the latest, students can nominate their teachers and employees can nominate their colleagues. You can do this by sending your motivated nomination to docentvanhetjaar.fontys.nl In your motivation, you will address the evaluation criteria formulated by Fontys. For more information, visit fontys.nl/docentvanhetjaar.

Auteur: Jessy Kouwenberg