november

11.067 lights dancing on your heartbeat

Studenten Fontys Hogeschool Engineering schitteren tijdens Glow

bankvenalumenL

Meer dan elf duizend LED-lampjes in een houten bank die reageren op je hartslag: Vena Lumen. Jouw hartslag is de input, de lichtshow de output. Zo oncontroleerbaar als je hartslag is, zo onvoorspelbaar is het lichtspektakel dat eruit voortkomt. Neem plaats op de bank. Rust even uit, maak een praatje met je bankgenoot en laat jullie hartslagen samensmelten en vloeiend voortbewegen over de bank.

Vena Lumen is een project van zes studenten van Fontys Hogeschool Engineering en is te zien tijdens lichtevenement Glow. De bank is geheel bedacht en ontworpen door studenten van Fontys Hogeschool Engineering. De studenten hebben sinds februari non-stop en met veel passie aan de bank gewerkt. Om het project tot een goed einde te brengen hebben zij de samenwerking gezocht met de industrie. Naast het onderwijs bij Fontys hebben ze gedurende de periode gebruik gemaakt van de kennis van ACE ingenieurs- &adviesbureau. Dat Fontys hiermee technische creators op de markt zet, is te zien en te ervaren tijdens Glow.

Glow vindt plaats van 10 november tot en met 17 november. Het project Vena Lumen is te vinden bij het Stroomhuisje, Eindje 1. De realisatie van de bank is tot stand gekomen door een partnership met Fontys Hogeschool Engineering, ACE ingenieurs- &adviesbureau, Gispen en Vanderlande.

Kijk voor meer informatie op de website.

​Auteur: Fontys Hogeschool Engineering