Eindhoven,
maart

Zesde editie Dutch Happiness Week op 13 maart van start

Gratis toegang voor studenten en medewerkers bij inspirerende lezingen en voorstellingen

Ontwerp-zonder-titel-8-420x250

Van 13 tot en met 21 maart vindt de zesde editie van de Dutch Happiness Week plaats. Vanwege de coronamaatregelen is het programma van de DHW dit jaar helemaal online, dus je kunt alle voorstellingen, lezingen en workshops vanuit huis volgen. Ook dit jaar wordt studenten en medewerkers van Fontys de mogelijkheid geboden om gratis een aantal voorstellingen en lezingen bij te wonen. De Dutch Happiness Week wordt georganiseerd door Fontys, Parktheater Eindhoven en Breda University of Applied Sciences, in samenwerking met een groot aantal bedrijven en instellingen in Eindhoven, Tilburg en Breda.

Het hele programma van de Dutch Happiness Week vind je hier. Specifieke informatie over de voorstellingen en lezingen die je als student of medewerker gratis online bij kunt wonen, vind je hier. Hieronder vind je alvast meer informatie over een aantal highlights uit het programma:

De Masterclass van je Leven van Leon van der Zanden
Wil je weten hoe je presteert onder druk? Hoe je kalm en vanuit jezelf elke situatie kunt overmeesteren? Wil je weten wat de basisvoorwaarde is om ten alle tijden echt contact te maken met anderen? En hoe je dat contact met anderen in stand houdt zonder het contact met jezelf te verliezen? Meld je dan aan voor de masterclass van je leven die cabaretier Leon van der Zanden op 15 maart om 14.00 uur online geeft.

Leon van der Zanden toerde vanaf 2001 door Nederland en België als cabaretier en stand-up comedian. Daarnaast presenteerde hij meerdere Tv-programma’s, geeft hij presentaties, lessen aan beginnend cabaretiers en workshops met humor. De kern van alles wat hij doet is ‘contact’. Contact met een publiek, één op één en contact met jezelf. Daar zijn volgens Leon alle lessen te leren en alle persoonlijke ontwikkelingen te doorleven. Aanmelden voor de masterclass kan via deze link.

Eric Mijnster: Moed, Flow & Overgave
Als Eric Mijnster op zijn fiets de ervaring van flow ontdekt, gaat er een wereld voor hem open. Hij wil de kern van die ervaring achterhalen. Het brengt hem bij La Route des Grandes Alpes: een route van 650 kilometer van het Meer van Genève, over 14 bergpassen, naar de Middellandse Zee. Eric fietst de route in één ruk, zonder te slapen.

Vervolgens verkoopt Eric al zijn spullen, zegt hij de huur van zijn appartement op en besluit hij voor onbepaalde tijd in een bus te wonen. Flow is de ervaring van in het moment zijn en door in een bus te wonen geeft hij zich over aan in het moment leven. Maar wat gebeurt er met een mens als hij niets meer heeft? En als hij niets meer hoeft?

Eric neemt je op 15 maart vanaf 15.45 met doorleefde anekdotes, pakkende teksten en oogstrelende beelden mee op zijn ongelofelijke reis. Met zijn openhartige verhaal laat Eric zien wat er gebeurt als je in het diepe springt en surft op de flow van het leven. Het geeft handvatten en vertrouwen om te zijn wie je bent. Meld je hier aan voor deze unieke ervaring.

Bonne Route
Avonturier en theatermaker Tjerk Ridder neemt je op dinsdag 16 maart om 15.45 uur mee op de wandeltocht die hij samen met zijn ezel Lodewijk maakte van Parijs naar Groningen over het bekende Martinuspad. Drie maanden lang moest hij iedere dag op zoek naar een overnachtingsplaats, douche, eten en drinken voor man en ezel. Hij ontmoette daardoor spontaan veel mensen én vooral ook zichzelf. Hij ervoer wat het is om lopend, open en kwetsbaar, onderweg te gaan en afhankelijk te zijn van anderen. Hij werd geconfronteerd met tijd, afstand en grenzen, maar ook met zijn verlangens en de drang naar controle en bezit. Aanmelden voor deze online voorstelling kan hier.

Volledig programma
Naast deze masterclass en voorstellingen zijn tijdens de Dutch Happiness Week voor studenten ook activiteiten van Stichting TINT te volgen. Meer informatie over deze activiteiten vind je hier. Het volledige programma van de DHW is hier te vinden.