Eindhoven,
maart

'Werkgeluk geen hype maar een voorwaarde'

Onder volop belangstelling van de media zijn donderdag 22 februari de opleiding en masterclass Werkgeluk van start gegaan bij Hogeschool HRM en Psychologie. Het tekent de belangstelling voor het thema, zei directeur Nus Waleson. Volgens hem is werkgeluk geen hype maar een voorwaarde om een lang en bevredigend werkzaam leven op te kunnen bouwen.

Zowel landelijke (Radio 1) als lokale (Studio040) media waren aanwezig vanmiddag bij de aftrap. Eerder leidde de nieuwe opleiding al tot publicaties in De VolkskrantNRC Handelsblad, Nu.nl en het Algemeen Dagblad, alsook tot reportages bij RTL-Z, EenVandaag, NOS op 3 en BNR. De externe aandacht voor het onderwerp werkgeluk overvalt de hogeschool niet, zei Waleson. “Het thema lééft. Wij zijn er sinds 2013 mee bezig; we hebben in onze visie opgenomen dat we willen bijdragen aan de economie van het geluk. Jongeren van nu gaan een veel langere carrière tegemoet dan vorige generaties en zullen het financieel waarschijnlijk minder goed hebben. Dat is alleen goed vol te houden wanneer je je eigen talenten mag ontwikkelen.”

De spanning tussen de woorden economie en geluk heeft de afgelopen jaren veel cynisme opgeleverd, vertelde Waleson. “Mensen vonden het maar gelul met een k. Maar werkgeluk is wel degelijk een serieuze zaak, als je bijvoorbeeld bedenkt dat mensen op steeds jongere leeftijd een burn-out krijgen.”

Lees verder bij Bron.